کد خبر: ۶۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۵

مسکو: آمريکا بايد درک کند تحريم روسيه مانند تحريم کوبا بي‌فايده است

  وزارت امور خارجه روسيه در رابطه با قصد آمريکا براي عادي سازي روابط با کوبا ابراز اميدواري کرد مقامات واشنگتن ديگر درک کنند که سياست اعمال فشار و تحريم عليه ساير کشورها فايده‌اي نخواهد داشت.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از خبرگزاري «نووستي»، وزارت امور خاجه روسيه ابراز اميدواري کرد واشنگتن اين واقعيت را درک کند که سياست اعمال فشار و تحريم عليه ساير کشورها بي‌فايده است، همان طور که اين اقدامات در خصوص کوبا بي‌فايده بود.

وزارت امور خارجه روسيه در بيانيه خود افزود: «جالب اينجاست که رئيس جمهوري آمريکا اذعان کرده است که تلاش‌هاي چندين ساله آمريکا براي منزوي کردن کوبا بي نتيجه بود. بنابراين بايد اميدوار بود که دولتمردان آمريکا هر چه سريعتر بفهمند که سياست اعمال فشار و استفاده از اقدامات محدودکننده عليه ديگر کشورها در بلندمدت بي فايده هستند».

دستگاه ديپلماسي روسيه تاکيد کرده است که رفع موانع در خصوص نقل و انتقالات بانکي در چارچوب قطعنامه مربوط به «ضرورت لغو تحريم‌هاي اقتصادي، تجاري و مالي آمريکا عليه کوبا» صورت گرفته است که طي سالهاي زيادي هر سال با حمايت فعال روسيه در مجمع عمومي سازمان ملل به تصويب رسيده است.

در بيانيه وزارت امور خارجه روسيه همچنين آمده است: «انتظار مي‌رود که در آينده نزديک ما شاهد لغو کامل تحريم‌هاي تجاري آمريکا عليه کوبا باشيم».

مقامات واشنگتن و هاوانا روز چهارشنبه اعلام کردند که قصد دارند روابط خود را بهبود بخشيده و تماس‌هاي ديپلماتيک خود که در سال 1961 قطع شده بود را از سر بگيرند.
*فارس