کد خبر: ۶۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۰

اوباما تحریم‌های جدید علیه روسیه را امضا نکرده

یک مقام رسمی دولت آمریکا تاکید کرد که باراک اوباما رئیس جمهور این کشور لایحه اعمال تحریم های جدید علیه روسیه را که توسط کنگره به تصویب رسیده امضا نکرده است.
 یک مقام رسمی دولت آمریکا تاکید کرد که باراک اوباما رئیس جمهور این کشور لایحه اعمال تحریم های جدید علیه روسیه را که توسط کنگره به تصویب رسیده امضا نکرده است.

به گزارش تسنیم، یک مقام رسمی دولت آمریکا به ایتارتاس گفته است که باراک اوباما لایحه‌ای را که بر اساس آن تحریم های جدیدی علیه شرکتهای دولتی روسیه اعمال می شود و اجازه عرضه سلاح به دولت اوکراین را می دهد امضا نکرده است.

بر اساس این گزارش، پیش از این جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده بود که اوباما این لایحه را امضا کرده و این لایحه تبدیل به قانون شده است.

کنگره آمریکا پیش از این با اعمال تحریم های جدید علیه روسیه و ارسال اسلحه به اوکراین موافقت کرده است. کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز پیش از ین اعلام کرد که سناتورها طرح اعمال تحریم های شدیدتر علیه روسیه را به خاطر دخالت مسکو در درگیری های اوکراین تصویب کرده اند. سناتورها همچنین با ارسال کمک های کشنده و غیر کشنده به اوکراین موافقت کرده اند.

باب کروکر سناتور جمهوری خواه در این باره تاکید کرد که حمایت قاطع از طرح سنا نشانگر تعهد ما از تمامیت و حاکمیت ارضی اوکراین است و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را مطمئن می کند که باید برای تجاوز به آزادی و امنیت در اروپا هزینه بپردازد.

این طرح که توسط باب کروکر و روبرت منندز تهیه شده است کمک های نظامی کشنده و غیر کشنده را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد. این کمک ها همچنین شامل بخش های انرژی، دفاعی و کمکهای غیر نظامی به اوکراین نیز خواهد شد.

اوباما از کنگره خواسته بود تا این طرح را تصویب نکند. اوباما در سخنانی در شورای صادرات کاخ سفید تاکید کرده بود که این قانون غیر سازنده است و اختلافاتی را در بین شرکای اروپایی واشنگتن به وجود خواهد آورد.

پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین در جریان سفر جولای به واشنگتن خواستار دریافت سلاح های کشنده از دولت اوباما شد ولی واشنگتن با این درخواست مخالفت کرده است.