کد خبر: ۶۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۵۴
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه:

سفرم به تهران خیلی محتمل است / خیلی به حل مسئله هسته ای ایران نزدیک هستیم / صادقانه به دنبال اجرای قرارداد نفت - کالا با ایران هستیم، اما مسائلی در این مورد وجود دارد

"ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو صادقانه خواستار اجرای قرارداد نفت در برابر کالا با ایران است اما مسائلی در میانه ی راه وجود دارد.
"ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو صادقانه خواستار اجرای قرارداد نفت در برابر کالا با ایران است اما مسائلی در میانه ی راه وجود دارد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری «تیک» Tik.ir، پوتین طی کنفرانس مطبوعاتی سالانه روز خود گفت: وزیر انرژی روسیه بارها به ایران سفر کرده و شرکای خود را نیز به مسکو دعوت کرده است. ".


رییس جمهور روسیه افزود:" در رابطه با قرارداد نفت - کالا وضع خیلی ساده نیست، در این زمینه مجموعه ای از مسائل وجود دارد. اما وجود حسن نیت در طرفین لازم است".

رییس جمهور روسیه در ادامه سفر خود به تهران را خیلی محتمل دانست و گفت که چنین سفری از طریق کانال های دیپلماتیک هماهنگ خواهد شد.

رییس جمهور روسیه ضمن اشاره به دیدار های منظم خود با "حسن روحانی" رییس جمهور ایران گفت:" اگر ببینیم که به دیدار جداگانه ی دیگری نیاز داریم، هیچگونه محدودیتی در رابطه با آن نخواهیم داشت"

پوتین افزود:" ما قول دادیم که برای ایران نیروگاه اتمی بسازیم و این کار را کردیم. اکنون ما قراردادهای جدیدی برای ادامه کار مشترکمان امضا کردیم و آنها را نیز اجرا خواهیم کرد".

رئیس جمهور روسیه در مورد مذاکرات هسته ای گفت: ما با شرکای خود در ایران برای حل مسئله هسته ای همکاری می کنیم. درواقع، ما خیلی به حل این مسئله نزدیک هستیم.

"ولادیمیر پوتین" در ادامه در پاسخ به سئوالی در مورد زندگی شخصی خود گفت که همه چیز  منظم و مرتب است.

پوتین اظهار داشت :" یک رفیق من پس از تمام اتفاقات اخیر به من گفت تو عشق داری؟ جواب دادم بله، گفت کسی را دوست داری؟ گفتم بله، گفت خدا را شکر".

رییس جمهور روسیه اطمینان داد که با لودمیلا آلکساندرونا (همسر سابق خود) دارای روابط صمصمیانه ای بوده و با وی بطور منظم دیدار می کند.

پوتین افزود: "به این ترتیب همه چیز منظم و مرتب است و نگران نباشید".

"ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه در کنفرانس خبری بزرگ سالانه خود در پاسخ به این پرسش که آیا کشور در معرض خطر کودتا قرار ندارد، گفت:" از کرملین ، اقامتگاه ما بخوبی محافظت می شود و هیچ خطری آنرا تهدید نمی کند".