کد خبر: ۶۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۰

گلپایگانی : پیوند ناگسستنی مردم و رهبری بزرگ ترین نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی است

 رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: پیوند ناگسستنی بین مردم و رهبری، بزرگترین نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی است که در هیچ جای دیگر دنیا دیده نمی شود.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، حجت الاسلام والمسلمین 'محمد محمدی گلپایگانی' روز پنجشنبه در همایش 'تببین مضامین و الزامات راهبردی و پیشرفت استان در سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان قزوین'

افزود: استقبال کم نظیر مردم استان قزوین در سال 82 از سفر معظم له، نشان دهنده یک ارتباط عمیق معنوی بین رهبر دینی و مردم است که در هیچ جای دیگری سابقه ندارد.

این همایش با حضور حجت الاسلام ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، استاندار و نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و مدیران دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به حضور میلیونی زائران حسینی در اربعین امسال، اضافه کرد: همین محبت اهل بیت و پیوند عمیق و وثیق معنوی است که میلیونها نفر را از اقصی نقاط دنیا به کربلا می کشاند تا جهانیان بدانند که مسلمانان از عمق جان عاشق اهل بیت، امام و مولای خود هستند.

حجت الاسلام والمسملین محمدی گلپایگانی افزود: خوشبختانه با وجود ازدحام و حضور بی نظیر جمعیت در روز اربعین در کربلا، دولت عراق توانست این حجم میلیونی جمعیت را بخوبی مدیریت کند.

وی در ادامه با اشاره به ظهور جریان خشن و تروریستی داعش در منطقه ادامه داد: دشمنان اسلام با راه اندازی این جریان تکفیری که جنایات و خشونت های عریان مرتکب می شود، درصدد خشن و زشت جلوه دادن چهره اسلام هستند که در تاریخ و سابقه دین مبین اسلام و سیره پیامبر اکرم(ص) ذره ای از نمونه های آن دیده نشده است.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی افزود: تکفیری ها اعلام کرده بودند که با تصرف کربلا، نجف و کاظمین، عتبات عالیات را از بین خواهند برد و پس از آن نوبت مشهد مقدس خواهد بود که اگر رشادت ملت غیور عراق بخصوص شیعیان آن با فتوای آیت الله العظمی سیستانی و سازماندهی نیروهای مردمی نبود، کربلا و نجف هدف حملات وحشیانه آنان قرار می گرفت.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با تسلیت رحلت آیت الله غیوری و طلب شفای عاجل و سلامت و عافیت برای آیت الله هادی باریک بین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، گفت: وجود چنین شخصیت هایی که از دست پرودگان مکتب اسلام و اهل بیت(ع) و مبلغ تعالیم بلند دینی هستند، فرصت بزرگی برای جامعه اسلامی است که باید قدردان آن باشیم.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به ایده اقتصاد مقاومتی، تحقق آن را مستلزم استفاده از ظرفیت های کشور بخصوص استعدادهای علمی، اندیشمندان و نخبگان جامعه دانست و ادامه داد: تا زمانی که این ظرفیت های بزرگ وارد کار نشوند، امکان تحقق برنامه ها و دستاوردی نصیب کشور نخواهد شد.

وی ترویج فرهنگ صرفه جویی و پیشگیری از اسراف و تبذیر را از مهمترین پیش شرط های اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و افزود: امروزه در برخی از مراسم شاهد اسراف های زیادی هستیم که در اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) نمونه آن را نمی بینیم.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید با خوداتکایی و بهره گیری از توان داخلی، اصل صرفه جویی را در کشور به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها اعلام کرده اند با مذاکره و حتی تمدید مذاکرات هسته ای مخالفتی ندارند، افزود: اولین اثر این مذاکرات آشکار شدن ذات ناپاک دشمنان ما به جهانیان بود و شاهدیم که طبل رسوایی دشمنان در دنیا نواخته شده است.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به شرارت های دشمنان اسلام در کشورهای منطقه و جنایات و خونریزی در بین مردم مظلوم این کشورها ادامه داد: امروزه اگر تدبیر و درایت مقام معظم رهبری و عزت و قدرتمندی نیروهای مسلح کشور نبود، شاید وضعیت ما هم بهتر از همسایگانمان نبود.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه قدرت نیروهای مسلح ایران در منطقه حرف اول را می زند افزود: امروز دشمنان ما پس از سی و پنج سال نقشه و توطئه های مختلف علیه انقلاب اسلامی که هیچکدام به نتیجه نرسید، از راه تحریم وارده شده اند که امیدواریم با لطف خداوند، پایداری ملت و تلاش دولت از این تنگنا نیز مانند سایر امتحانات با موفقیت و سربلندی بیرون آییم.

در پایان این مراسم از کتاب مجموعه سخنرانی ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در سفر 25 آذر سال 1382 به استان قزوین با عنوان 'در دیار کهن و فرزانگی' رونمایی شد.
*ایرنا