کد خبر: ۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۲۳

آیت الله هاشمی: مردم به دلیل نگرانی از خطر جنگ و شرایط سخت و فضای امنیتی تشخیص دادند که تغییراتی در کشور ایجاد کنند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد علت انتخاب روحانی به عنوان رییس‌جمهور گفت: مردم از وضع پیش آمده خسته شدند و خودشان تصمیم گرفتند که وضعیت را تغییر داده و مساله را حل کنند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد علت انتخاب روحانی به عنوان رییس‌جمهور گفت: مردم از وضع پیش آمده خسته شدند و خودشان تصمیم گرفتند که وضعیت را تغییر داده و مساله را حل کنند.

به گزارش سرویس سیاسی تیک، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم بزرگداشت روز پزشک در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در انتخابات من کاری نکردم و در واقع من فقط چند دقیقه در وزارت کشور حضور یافته و ثبت‌نام کردم و مصاحبه‌ای هم نکردم اما خبر حضور من توسط مردم به سرعت پخش شد.

وی افزود: مردم به دلیل نگرانی از آینده کشور خطر وجود جنگ، شرایط سخت به لحاظ اقتصادی و وجود یک فضای امنیتی تشخیص دادند که باید تغییراتی در کشور ایجاد کنند. آنها با حضورشان در پای صندوق‌های رای تغییراتی را به وجود آوردند که اگر قرار بود همین تغییرات در کشورهای دیگر رخ می‌داد این کار حتما با جنگ و خونریزی به وقوع می‌پیوست.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه مردم تغییر می‌خواستند و خود این کار را انجام دادند، تصریح کرد: وقتی مردم دیدند من از میدان در رفتم آنها راه خود را ادامه دادند. اکنون مردم باید قدر این دستاورد خود را بدانند زیرا آنها کار بزرگی کردند. نظام هم باید به خوبی با این رای مردم همراهی کند و رهبری هم تاکید کردند که رای مردم و حق‌الناس است. با این جمله رهبری، مسئولان فهمیدند اگر در رای مردم دخالت کنند در واقع به حق‌الناس دست برده‌اند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر همین جمله را باور کنیم باید به همه انتخابات مردم احترام بگذاریم زیرا مردم پای نظام خود ایستاده‌اند و عاشق نظام و کشور هستند اما به دنبال تغییراتی هم هستند.

وی در ادامه در مورد قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز گفت: من با وی به صورت عمیقی سر و کار داشته‌ام و در واقع هم تجربه کار با وی را داشتم و هم مریض وی بوده‌ام.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به تهیه برنامه سیاست‌های کلی سلامت توسط مجمع تشخیص مصلحت اظهار کرد: سیاست‌های کلی سلامت یکی از هدایایی است که به جامعه پزشکی کشور داده شده است. مجمع این سیاست‌ها را به رهبری منتقل کرده و رهبری آنها را باید ابلاغ کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه تشکیل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: ما در زمانی که به همه سیاست‌های رژیم شاه اعتراض داشتیم، تشکیل سازمان نظام پزشکی کشور را مفید می‌دانستیم. به نظر من قانون سازمان نظام پزشکی کاملا دموکراتیک است زیرا خود پزشکان افراد این سازمان را انتخاب کرده و بر آنها نظارت دارند. در این دوره به دلیل اشکالاتی که گرفته شد رسمیت یافتن سازمان نظام پزشکی به تاخیر افتاد و موجب اوقات‌تلخی‌هایی شد ولی بهتر شد که آقای زالی حکم خود را از آقای روحانی گرفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از پزشکان نخبه ایرانی در خارج از کشور به سر می‌برند، اظهار کرد: ای کاش این حجابی که بین ما و ایرانیان خارج از کشور وجود دارد کمتر شود تا ارتباط ما با هم بیشتر شود.

هاشمی رفسنجانی همچنین با بیان اینکه در این سال‌ها مردم دچار مشکلاتی شده‌اند، خاطرنشان کرد: مردم باید این احساس را داشته باشند که هر وقت لازم باشد بتوانند به راحتی از امکانات پزشکی استفاده کنند. اکنون توده مردم دعا می‌کنند که پایشان به بیمارستان باز نشود زیرا هزینه‌های پزشکی سنگین است. اگر بیمه کاملی برای مردم در نظر گرفته شود بسیاری از مشکلات دیگر حل می‌شود. من و همکارانم در دولت خود به این نتیجه رسیده بودیم که یک تامین اجتماعی کامل ایجاد کنیم و این لایحه را هم به مجلس فرستادیم ولی عمر دولت به تکمیل این لایحه نکشید. من امیدوارم یکی از کارهایی که دولت تدبیر و امید انجام ‌دهد ایجاد یک تامین اجتماعی کاملی باشد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به بخش‌هایی از زندگینامه ابوعلی‌سینا افزود: ابوعلی‌سینا یکی از نابغه‌های زمان خود بوده و کتاب قانون وی موجب افتخار ایران و تاریخ پزشکی است.