کد خبر: ۶۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۱۴

زن سابق البغدادي درکانون حمايت ازتکفيري ها درلبنان + عکس


  رسانه هاي لبناني با انتشار جديدترين اعترافات « سجي الدليمي» زن سابق « ابوبکر البغدادي» سرکرده داعش، اعلام کردند که الدليمي در کانون حمايت از تکفيري هاي تروريست در لبنان و حتي مناطقي از سوريه بوده و کمک هاي مالي را با تشکيل يک باند به عناصر تروريستي تکفيري مي رسانده است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، تلويزيون لبناني الجديد فيلمي کوتاه را پخش کرد که يک تروريست تکفيري با زبان فرانسه ،« سعدالحريري» رييس حزب جريان المستقبل ، « سمير جعجع» رييس حزب دروزي سوسياليت ترقيخواه و « سمير جعجع » رييس حزب نيروهاي لبناني را تهديد مي کند.


دراين فيلم تصاوير سه تروريست تکفيري که چاقوهاي خود را زير گلوي سه نظامي ربوده شده لبناني در بلندي هاي شهرک عرسال در شمال شرق لبنان قرار داده اند، نمايش داده مي شود.

روزنامه لبناني السفير هم در شماره روز جمعه خود نوشت که داعش اين فيلم را براي شيخ « وسام المصري» عضو گروه سلفي لبناني « اللقاء السلفي» که ديروز براي ميانجيگيري به بلندي هاي شهرک عرسال رفته بود، فرستاده است.

اين تروريست تکفيري فرانسه زبان از الحريري، جنبلاط و جعجع به عنوان همپيمانان فرانسه ياد کرده و به آنها مي گويد: خوب گوش کنيد، داعش در حالت جنگ با حزب الله است که وارد سوريه شده است و شما هم مجرم هستيد و امروز هم يک جرم ديگر به جرم هاي شما اضافه شده وآن همکاري با حزب الله است، چرا اجازه مي دهيد ارتش و حزب الله عليه ما همکاري کنند.

اين تروريست تکفيري خطاب به الحريري ، جنبلاط وجعجع مي گويد: شما تنها مسئولان آينده شهروندان خود، سرنوشت آنها ، زندگي و مرگشان هستيد و همه چيز به تصميم شما بستگي دارد.

السفير همچنين خاطرنشان کرد که شيخ المصري ديروز براي ميانجيگري با تروريست هاي تکفيري که از 10 مرداد گذشته تاکنون تعدادي از نظاميان لبناني را ربوده و در بلندي هاي شهرک عرسال براي باجگيري از لبناني ها و بزعم خود اعمال فشار بر حزب الله براي خروج از سوريه آنها را به اسارت گرفته است، رفت اما نشانه هاي مثبتي از مذاکراتش ديده نشده است.

اين روزنامه لبناني تصريح کرد که « شيخ المصري در حاليکه ماموريت رسمي از طرف دولت لبنان هم ندارد ، گفته است که تلاش مي کند تا داعش و جبهه النصره متعهد شوند ديگر نظاميان ربوده شده لبناني را سرنمي برند و يا اعدام نمي کنند و به همين دليل به بلندي هاي شهرک عرسال رفت در حالي که اوضاع امنيتي در اين منطقه با تشديد درگيري هاي داخلي ميان گروه هاي تروريستي تکفيري داعش ، جبهه النصره و ارتش آزاد بحراني شده است.

داعش براي نخستين بار به شيخ المصري اجازه داده است تا با نظاميان ربوده شده لبناني توسط اين گروه تروريستي تکفيري ملاقات کند.

داعش و جبهه النصره به شيخ المصري تاکيد کرده بودند که بايد نزد خانواده نظاميان ربوده شده لبناني در ميدان رياض الصلح بيروت برود و به آنها فشار وارد کند تا از حمايت گروه هاي سياسي لبناني از ادامه حضور حزب الله در سوريه جلوگيري کنند.

اين شيخ سلفي گفته است که در کسب موافقت داعش براي نبريدن سر نظاميان ربوده شده لبناني ، موفق نبوده و آنها تنها مهلت بيشتري داده اند.

السفير خاطرنشان کرد که اوضاع امنيتي در بلندي هاي عرسال لبنان و القلمون سوريه با توجه به ادامه درگيري هاي شديد ميان گروه هاي تروريستي تکفيري با يکديگر و حملات مستمر هوايي ارتش سوريه به مواضع آنها بشدت بحراني است و در نتيجه نمي توان نسبت به حل سريع پرونده نظاميان ربوده شده لبناني خوشبين بود.

داعش درصدد است تا ديگر گروه هاي تروريستي تکفيري مانند جبهه النصره و ارتش آزاد با ابوبکر البغدادي سرکرده اين گروه بيعت کنند و آنها زير بار نمي روند.

براساس اين گزارش ، شيخ وسام المصري نيز ديروز در ميدان رياض الصلح بيروت و در کنار خانواده نظاميان ربوده شده لبناني همانطوري که داعش و جبهه النصره خواسته بودند، کنفرانس خبري برگزار کرد.

** زن البغدادي در کانون حمايت ها از تروريست هاي تکفيري در لبنان

روزنامه لبناني الاخبار هم نوشت که « سجي الدليمي» زن سابق « ابوبکر البغدادي» در کانون حمايت هاي مالي از تروريست هاي تکفيري در لبنان بوده و هر ماه براي شيخ تکفيري فراري« سراج الدين زريقات» 10 هزار دلار مي فرستاده است.

الاخبار افزود: « محمود ا» ملقب به « محمود العطار»(25 ساله) تروريست تکفيري که اخيرا توسط نيروهاي امنيتي ارتش لبنان بازداشت شده و عامل انتقال انتحاري ها در لبنان بوده ، اعتراف کرده است که حلقه وصل بين زن البغدادي و شيخ زريقات بوده و پول ها را او به سخنگوي گروه تروريستي تکفيري « گردان هاي عبدالله عزام» در بلندي هاي شهرک عرسال مي رسانده است.

اين گروه تروريستي تکفيري مسئوليت حملات تروريستي به سفارت و رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در بيروت پايتخت لبنان را برعهده گرفته است.

محمود العطار اعتراف کرده است که « وائل البوشي» تروريست تکفيري سوري الاصل که از چند ماه قبل در لبنان در بازداشت بسر مي برد و ازمنزلش اوراق شناسايي زن سابق البغدادي کشف شده است، از او مي خواسته تا سجي الدليمي را در مناطق مختلف لبنان جابجا کند.

وي گفته است که البوشي از زندان روميه هم با او تماس مي گرفته است.

*ايرنا