کد خبر: ۶۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۸۰

پیشرفت در گفتگوهای هسته‌‌ای ایران و ۱+۵

 نماینده ایران در گفتگوهای هسته‌ای با گروه ۱+۵ از پیشرفت در این گفتگوها خبر داد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، شبکه تلویزیونی ان اچ کی اظهار کرد: دیپلماتهای ایران و ۱+۵ گفتگوها درباره برنامه هسته‌‌ای تهران را از سر گرفتند. آنها نتوانسته بودند تا ضرب الاجل ماه گذشته به توافق جامع دست پیدا کنند. اکنون آنها تلاش می کنند تا ماه مارس به توافق برسند. در آن صورت ایران محدودیتها در برنامه هسته ای خود را قبول خواهد کرد تا در مقابل تحریمها از روی این کشور برداشته شود. البته جزئیات گفتگوهای چهارشنبه منتشر نشده است اما عراقچی معاون وزیر خارجه ایران تاکید کرد که پیشرفتهایی حاصل شده است.

عباس عراقچی گفت ما مذاکراتی فشرده داشتیم که بسیار مفید بود. ما گفتگوهای دو جانبه و همچنین با همه اعضای پنج به علاوه یک داشتیم. ما تصمیم گرفتیم گفتگوها را ادامه دهیم.

عراقچی دوشنبه با مذاکره کننده آمریکایی دیدار و گفتگو کرد. او گفت که آنها درباره راههایی برای کاهش تحریمها گفتگو کردند. دو طرف هنوز راهی طولانی دارند که باید ادامه دهند. آنها ماههاست تلاش می‌کنند درباره میزان غنی سازی اورانیوم که ایران می تواند در داخل این کشور داشته باشد، توافق کنند. مذاکره کنندگان گفتگوها را در ماه ژانویه ادامه خواهند داد.
* باشگاه خبرنگاران