کد خبر: ۶۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۶

اعزام سربازان آمریکایی به عراق در 2 هفته آینده برای آموزش نیروها

 فرمانده سربازان آمریکایی عازم عراق گفت که شماری دیگر از این سربازان ظرف دو هفته آینده وارد عراق خواهند شد تا به آموزش نیروهای نظامی این کشور بپردازند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال "جیمز تری" که رهبری هیات نظامی آمریکا برای شکست تروریست‌های داعش در سوریه و عراق را برعهده دارد، خاطرنشان ساخت که ماموریت نظامیان آمریکایی که وارد عراق خواهند شد، آموزش واحدهای ارتش عراق با هدف بازگردندان آنها به جنگ با داعش است و اینکه آنها بتوانند با طراحی عملیات‌هایی مجددا کنترل شهر موصل را به دست می‌گیرند.

وی همچنین گفت که دست کم ایجاد ظرفیت‌های ارتش عراق به سه سال زمان نیاز دارد.

ژنرال تری افزود: اگرچه در جلوگیری از پیشروی تروریست‌های داعش در عراق پیشرفت‌هایی به دست آمده اما من فکر می‌کنم آنچه که ما باید به ویژه در داخل عراق انجام دهیم، توانمند کردن ارتش عراق است. من عقیده دارم که برای این کار دست کم به سال زمان نیاز است.

ارتش عراق به دنبال آن است تا با اجرای یک ضدحمله کنترل شهر موصل بزرگترین شهر شمال این کشور را به دست بگیرد. اگرچه این نگرانی وجود دارد که ارتش عراق هنوز آماده انجام چنین عملیات بلندپروازانه‌ای نیست اما چاک هاگل وزیر دفاع آمریکا خاطرنشان ساخت که آمریکا در حال همکاری با رهبران بلندپایه عراق برای طراحی یک چنین عملیاتی است.

ژنرال جیمز تری در یک کنفرانس خبری در پنتاگون گفت: بخشی از این برنامه‌ریزی‌ها درباره چگونگی ایجاد نیروی لازم برای انجام این عملیات‌ها است. مساله این است که چطور شما فضایی را ایجاد کنید که بتوانید ظرفیت‌هایی را ایجاد کرده، واحدهایی را گردآوری کرده تا بتوانید آمادگی آنها را بیشتر کنید و در نهایت شروع به این عملیات‌ها کنید.

وی از افشای اینکه چه زمان عملیات بازپس‌گیری موصل انجام خواهد شد، خودداری کرد.

ژنرال تری همچنین نسبت به همکاری دولت عراق با قبایل سنی اظهار خشنودی کرد. وی افزود: همچنان که عراقی‌ها عملیات رزمی بیشتری در پایگاه‌های سنی نظیر الانوار انجام می‌دهند، فرصت‌های بیشتری برای مشارکت دادن اعضای قبایل سنی در جنگ به وجود خواهد آمد.

وی تصریح کرد: طرح گارد ملی عراق آغاز شده و وی خوشبین است که دولت عراق قوانین لازم برای این برنامه را به منظور پیشبرد آن تصویب خواهد کرد.
*ایسنا