کد خبر: ۶۷۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۳

نماینده طبس: کشور را با نفت 40 دلاری هم اداره خواهیم کرد

 نماینده مردم طبس در مجلس گفت: با درایت و مدیریت خوب دولت بودجه امسال فقط یک سوم وابسته به پول نفت است و اگر قیمت نفت به بشکه­‌ای 40 دلار هم برسد ما کشور را اداره خواهیم کرد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، محمدعلی عبدالله­‌زاده عصر دیروز(27آذر ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح افزایش نمایندگان مجلس گفت: طبق قانون هر ده سال یک بار مجلس شورای اسلامی می­‌تواند تعداد 20 نماینده به نمایندگان مجلس اضافه کند ولی قانون مجلس را در این خصوص مکلف نکرده است.

وی ادامه داد: از یک سال گذشته طرح افزایش نمایندگان در کمیسیون مربوطه در دستور کار قرار گرفت و با کار کارشناسی و پیگیری­‌های زیاد قرار بود یک فوریت این طرح در مجلس رای گیری شود که در این طرح یک نماینده به حوزه طبس و بشرویه اختصاص پیدا می­‌کرد و به این دلیل که موضوع به تمام نمایندگان برمی­ گردد محل اختلاف است. چون فقط به تعداد محدودی از حوزه­‌ها نماینده تعلق می‌گیرد با آن مخالفت می­‌کنند که در رای­‌گیری یک فوریت این طرح هم رای نیاورد ولی قرار است در آینده مجدداً این طرح در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نماینده مردم طبس در مجلس با بیان اینکه دولت بالغ بر 10 میلیارد تومان به راه­‌های حوزه طبس اختصاص داده، درخصوص سفر ریاست جمهوری به استان متبوعش گفت: این فرصت خوبی است برای پیگیری مشکلات استان و با توجه به وضعیت‌ راه‌های طبس پیشنهاد شده تا وزیر راه و شهرسازی به طبس سفر کند.

عبدالله‌­زاده در خصوص راه­‌های حوزه طبس ادامه داد: با توجه به مشکلات زیاد دولت، اعتبارات بسیار خوبی برای راه­های شهرستان طبس اختصاص داده شده است که حدود 10 میلیارد تومان در این حوزه بودجه در نظر گرفته شده و خواست دیرینه مردم طبس و بشرویه با جدیت از امروز با 4 میلیارد تومان شروع خواهد شد و در سال آینده بودجه جاده طبس به بشرویه نسبت به امسال 40 درصد رشد خواهد داشت.

عبدالله­‌زاده افزود:400 هزار تن قیر به مبلغ 6 میلیارد تومان برای روکش جاده‌­های شهرستان طبس اعم از جاده عشق­‌آباد به بردسکن، جاده طبس به اصفهان و دیگر جاده­‌های منتهی به شهرستان خریداری شده و در حال انجام است و برای جاده دیهوک به بجستان نیز 300 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به جاده طبس- یزد تصریح کرد: دو بانده شدن این جاده از سمت طبس ردیف ملی دارد و در سال 94 حدود 100 میلیارد ریال بودجه برای آن در نظر گرفته شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی گفت:راه آهن بافق-طبس-مشهد 500 میلیارد ریال اعتبار دارد و دولت برنامه ویژه‌­ای برای حمل و نقل ریلی در دستور کار دارد.

وی با اشاره به پیگیری‌های خود در مورد بندر خشک در طبس تاکید کرد: اگر بندر خشک در طبس توجیه ندارد پس در کجا توجیه‌پذیر است؟

عبدالله‌­زاده در خصوص کاهش قیمت نفت گفت: همه میدانیم که کشور عربستان یکی از عوامل اصلی کاهش قیمت نفت است ولی خوشبختانه با درایت و مدیریت خوب دولت بودجه امسال فقط یک سوم وابسته به پول نفت است و اگر قیمت نفت به بشکه­‌ای 40 دلار هم برسد ما کشور را اداره خواهیم کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص وضعیت وام به کشاورزان خاطرنشان کرد: اعتباری بالغ بر 165 میلیارد تومان جهت کشاورزان و دامدارن قحطی‌زده از خشکسالی در چندین استان کشور اختصاص داده شده است و استمهال وام ها در دست پیگیری است و بزودی انجام خواهد شد.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی در این نشست به اجرای پروژه گازکشی به عشق آباد، تجهیز و خریداری وسایل برای درمانگاه عشق آباد،اخذ مجوز برای دوره‌­های ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد طبس، وضعیت صنعت و معدن، مجتمع بازیافت، مرکز درمانی کارگران تامین اجتماعی و .... نیز اشاره و توضیحات لازم را ارائه کرد.
*ایسنا