کد خبر: ۶۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۱

نتایج نظر سنجی درباره استقلال «کاتالونیا»

 روزنامه ال پاییس اسپانیا نوشت که نتایج نظر سنجی نشان می دهد که 3/45 درصد شهروندان کاتالونیا به استقلال کاتالونیا و تشکیل دولت مستقل پاسخ منفی و 5/44 درصد جواب مثبت دادند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه ال پاییس ، آخرین نظرسنجی مرکز مطالعات افکار که امروز جمعه منتشر شد نشان می دهد که در صورتی که یک همه پرسی برای استقلال طلبی برگزار شود ، استقلال طلبان شکست خواهند خورد.

2/38 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی گفتند که خود را اسپانیایی و کاتالانی حس می کند، 26 درصد می گویند که بیشتر کاتالانی هستند تا اسپانیایی و 6/24 درصد فقط خود را کاتالانی دانستند.

'جوردی آرخلاگت' رییس مرکز مطالعات در مورد نظرسنجی مذکور گفت :بیشتر مردم می گویند که حزب حاکم 'مردمی' دولت اسپانیا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، اکثریت آرا را به دست نخواهد آورد و به این دلیل معتقدند که چشم انداز سیاسی آینده کشور تغییر یافته و محدودیت کنونی را نخواهد داشت و می تواند یک تفاهمی بین اسپانیا و کاتالونیا وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد که اگر حزب مردمی بار دیگر در انتخابات به اکثریت آرا دست یابد، شمار افرادی که خواهان استقلال هستند، می تواند افزایش یابد.