کد خبر: ۶۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۵

سازمان ملل: اسرائیل باید به لبنان غرامت پرداخت کند

وی تصریح کرد: این تصمیم سازمان ملل یک پیروزی نه فقط برای لبنان بلکه برای عدالت و منشور این سازمان و قوانین بین المللی محیط زیست است.
 « نواف سلام» نماینده دایم لبنان در سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان با اکثریت آرا از رژیم صهیونیستی خواسته است تا 856 میلیون دلار به عنوان غرامت به لبنان پرداخت کند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل ازرسانه های لبنانی، نواف سلام گفت که این تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل با« شکل گیری یک لکه نفتی درسواحل لبنان دردریای مدیترانه» ارتباط دارد.

وی تصریح کرد: این تصمیم سازمان ملل یک پیروزی نه فقط برای لبنان بلکه برای عدالت و منشور این سازمان و قوانین بین المللی محیط زیست است.

نماینده لبنان در سازمان ملل افزود: بعداز جنگ 33 روزه تابستان 2006 و تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان این برای اولین باربود که مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت 170 رای از اصل 179 رای از این رژیم خواست تا به لبنان غرامت پرداخت کند.

با حمله جنگنده های صهیونیستی به ایستگاه تولید انرژی برق « الجیه» ، نفت به درون آب های ساحلی لبنان در دریای مدیترانه وارد شد و با تشکیل یک لکه نفتی بزرگ خسارت های زیادی بویژه به محیط زیست این کشور تحمیل کرد.

نواف سلام خاطرنشان کرد: این تصمیم مقدمه ای است تا لبنان بتواند غرامت های دیگری را از رژیم صهیونیستی برای صدمه وارد کردن به بخش های دیگر از جمله بهداشت، محیط زیست، تنوع زیستی دردریا وآلودگی آب های زیرزمینی دریافت کند.
منبع: ایرنا