کد خبر: ۶۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۵

تلاش وزیر بهداشت برای رفع نارسایی‌ها در کردستان

  نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: وزیر بهداشت همه مسائل حوزه بهداشت و درمان کردستان را نظاره کرده و در جهت رفع این نارسایی‌ها و مشکلات با تمام وجود تلاش می‌کند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سید احسن علوی در رابطه با سفر وزیر بهداشت به کردستان اظهار کرد: وزیر بهداشت، فردی مردمی و انصافاٌ دلسوز و تلاشگر است. حسن قاضی‌زاده هاشمی در جهت رسیدن کردستان به اهداف توسعه، نهایت تلاش خود را می‌کند و در مسیر نظام سلامت حرکتی اساسی را آغاز کرده است. با شناختی که از وزیر بهداشت وجود دارد، به دور از حوادث سیاسی و آمیختن هر مسئله‌ای با سیاست، وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهد. وزیر بهداشت به دلیل این‌که در جنگ تحمیلی هم مدتی را در کردستان بوده‌اند، دلبستگی خاصی به کردستان داشته و قطعاٌ از هیچگونه کمکی برای توسعه بخش بهداشت و درمان این استان دریغ نخواهند کرد.

وی با اشاره به حضور اخیر وزیر بهداشت در کردستان ادامه داد: وقتی را که وزیر برای بازدید از مراکز درمانی تمام شهرستان های استان گذاشت، ثابت کننده توجه ویژه ایشان به این استان است.طمانینه و خویشتن داری در شنیدن مشکلات دکترها، کادر اداری بیمارستان‌ها، پرستاران و بیماران از دیگر نکات مثبت وزیر بهداشت در سفر به کردستان بود که به راستی شایسته تقدیر و تشکر است.

وی، با اشاره به نتایج مثبت حضور وزیر بهداشت در کردستان نیز گفت: بر خلاف حضور تعدادی از وزرا در کردستان، وزیر بهداشت همه مسائل حوزه بهداشت و درمان کردستان را نظاره کرده و در راستای رفع این نارسایی‌ها و مشکلات با تمام وجود تلاش می‌کند. وزیر بهداشت فردی توانمند است، در مدت سفر سه روزه خود وعده‌هایی داد که برای توسعه بخش بهداشت و درمان استان بسیار موثر خواهد بود و وعده‌های ایشان ظرف چند ماه آینده عملی خواهد شد؛ از جمله مواردی که وزیر بهداشت در کردستان همزمان با افتتاح ساختمان غذا و دارو، وعده داده‌اند، دایر کردن رشته‌های داروسازی و تغذیه در این مکان و تغییر و توسعه ساختار معماری بیمارستان‌های فرسوده شهرستان‌های استان است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس خاطرنشان کرد: تجهیز تعدادی از بیمارستان‌ها به ویژه دیواندره و کامیاران به امکاناتی همچون سونوگرافی، ماموگرافی و ... از دیگر وعده‌های وزیر بهداشت در کردستان است که به اقتضای بودجه‌ای که در اختیار دارند برای تحقق آن‌ها اقدام می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: وزرای بهداشت در گذشته کمتر در کردستان حضور داشته‌اند و حضور سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در کردستان با توجه به جدی بودن ایشان در رفع کمبودهای بخش بهداشت و درمان این استان، شایسته تقدیر است.
*ایسنا