کد خبر: ۶۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۵

هراس اصولگرايان از بازگشت احمدي‌نژاد

 هراس دوباره به اردوگاه اصولگرايان بازگشته، «هراس» از بازگشت احمدي‌نژاد؛ كسي كه آنها معتقدند در دوران رياست‌جمهوري‌اش آبروي اين جريان را برده است. آنقدر كه حالا يكي از وزرايش دعا كرده كه «ان شا‌ءالله كه ديگر احمدي‌نژاد برنگردد. » اين سخن پرويز كاظمي، نخستين وزير رفاه و البته نخستين عضو خارج شده از كابينه احمدي‌نژاد است. همزمان با او دو عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم به پروژه بازگشت احمدي‌نژاد حمله كرده‌اند.

عوض حيدرپور گفته كه «دولت گذشته با فتنه‌انگيزي قصد آماده‌سازي فضا براي بازگشت به حاكميت را دارد» و منصور حقيقت‌پور هم تاكيد كرده كه «جريان احمدي‌نژاد زماني كه مملكت را در اختيار داشتند، فقط اوضاع و احوال را در داخل يا فضاي بين‌الملل پيچيده و بد كردند و با اعتبار و آبروي اصولگرايان بازي كردند. » اين موضع‌گيري‌ها در حالي انجام مي‌شود كه هفته گذشته برخي منابع به نقل از اسفنديار رحيم مشايي اعلام كردند كه او به دليل اينكه اصولگرايان حضورش در كنار احمدي‌نژاد را بر نمي‌تابند، از سياست كنار كشيده است، هر چند اين نقل قول نهايتا تكذيب شد اما بيژن نوباوه، عضو ارشد جبهه پايداري در گفت‌وگويي با سايت فردا سخني را به زبان آورد كه براي آينده سياسي احمدي‌نژاد قدري تامل‌برانگيز به نظر مي‌رسد؛ «اصولگرايان، احمدي‌نژاد را قبول ندارند، چه با مشايي چه بي‌مشايي. » او گفته بود كه موضع جبهه پايداري هم همين است و اين چيزي جز ريختن آب پاكي روي دست احمدي‌نژاد براي بازگشت به عرصه قدرت نيست.

در اين شرايط كه وزير اسبق احمدي‌نژاد در گفت‌وگويي با نامه‌نيوز براي بازنگشتن او به صحنه سياسي دعا مي‌كند و مي‌گويد: «در هشت سال گذشته ضربه‌هاي بسياري به بدنه اصولگرايي وارد آمد و احمدي‌نژاد با توجه به اينكه خود را اصولگرا مي‌دانست اما اصولگرا‌ها را با مشكل مواجه ساخت»، عوض حيدرپور، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به موردي اشاره كرده كه پيشتر از انتقادات اساسي اصلاح‌طلبان به جريان‌هاي تندروي اصولگرا بود. او به خبرگزاري خانه ملت گفته كه «يكي از رويه‌هاي مرسوم در دولت گذشته براي ادامه حيات سياسي تخريب پيشينيان و بزرگان بود.» او همچنين براي اينكه چنين فرصتي مجددا در اختيار نزديكان احمدي‌نژاد و اصولگرايان تندرو قرار نگيرد از دستگاه‌هاي ذي‌ربط درخواست كرده با اين دست رويكردها برخورد كنند.

 عوض‌ حيدرپور معتقد است كه هم‌اكنون هم تيم محمود احمدي‌نژاد قصد دارد با همين روش به قدرت برگردد. منصور حقيقت‌پور، ديگر عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم در گفت‌وگويي با خانه ملت مواضعي مشابه مواضع حيدرپور را اتخاذ كرده و گفته كه «علاوه بر آنكه تهمت و افترا خلاف شرع است، كسي نمي‌تواند به بزرگان نظام اهانتي وارد كند زيرا آنها جزو ذخاير كشور هستند و نبايد اجازه داد به اين ذخاير و گنجينه‌ها دستبرد زده شود. » او خطاب به اين جريان عنوان كرده است كه «از اين عده مي‌خواهيم ابتدا رابطه خود را با انجمن حجتيه مشخص كنند كه آيا اين جريان را تاييد، رد يا نقد مي‌كنند؟ نمي‌شود عده‌يي كه در زمان دفاع مقدس دنبال خودسازي خودشان بودند ولي جوانان مردم در حال شهيد شدن بودند، اكنون بيايند و انقلابي بشوند و بخواهند بزرگان نظام را نقد كنند. »

نايب‌رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزوده: «مردم درباره اين گروه و دوره مسووليت آنها قضاوت مي‌كنند؛ آنهايي كه در مقابل مقام معظم رهبري ايستادند. در تاريخ زندگي بزرگان نظام سراغ نداريم كه حتي يك روز با ولي فقيه قهر كرده باشند؛ اما اينها ١١ روز قهر كردند و رفوزه هستند. » اين اظهارنظرها در شرايطي انجام مي‌شود كه با وجود موضع‌گيري صريح محمود احمدي‌نژاد براي بازگشت به سياست، بسياري اعتقاد دارند او به دنبال راه انداختن جرياني در انتخابات مجلس و نهايتا ورود به عرصه انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم است. مخصوصا اينكه چندي قبل علي‌اكبر جوانفكر صراحتا از احتمال ورود احمدي‌نژاد به انتخابات ٩٦ و رياست‌جمهوري دوازدهم سخن گفته بود.