کد خبر: ۶۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

زورگيري با شمشير در غرب تهران

  دختر جوان زماني كه برندگي تيغه شمشير پسر بزهكار را ديد، براي نجات جان خود، چاره‌يي جز تسليم تمامي طلا و جواهراتش نداشت.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)ـ ٢٠ آذرماه سال جاري، سرنشين يك دستگاه خودروي سواري پژو ٢٠٦ در خيابان جلال آل احمد تهران كه با ربودن دختري جوان، قصد زورگيري از او را داشت از سوي عوامل گشت نامحسوس نيروي انتظامي شناسايي و دستگير شد.

شرور سابقه‌دار كه با تهديد شمشمير موفق به ربودن دختر جوان شده بود پس از مدتي نقشه سرقت از طعمه خود را عملي كرد غافل از اينكه ماموران او را تحت نظر دارند و به زودي عمليات دستگيري‌اش را آغاز خواهند كرد.

سرهنگ اميرحسين رضايي، رييس كلانتري ١١٨ ستارخان در تشريح روند شناسايي و دستگيري زورگير گفت: شامگاه ٢٠ آذرماه امسال بود كه عوامل گشت نامحسوس كلانتري ١١٨ در حال گشت زني در خيابان جلال آل احمد ناگهان با صحنه درگيري سرنشين يك دستگاه خودروي پژوي ٢٠٦ با دختري جوان روبرو شدند و به سرعت خود را به محل حادثه نزديك كردند.

همزمان ماموران با برقراري تماس با مقر انتظامي به استعلام پلاك خودرو پرداختند كه در جريان آن مشخص شد، خودروي سواري پژو ٢٠٦ از سوي مقام قضايي دستور توقيف دارد و راننده آن تحت تعقيب پليس است.

به اين ترتيب شكي باقي نماند كه متهم از اراذل و اوباش سابقه‌دار است و پيش از اين ‌بارها از سوي پليس دستگير و روانه زندان شده است. در حالي كه شرور، اسير برق شمشير خود شده بود، ماموران با چراغ‌هاي خاموش هر لحظه به او نزديك‌تر مي‌شدند. ماموران كه براي دستگيري متهم، طرح مهار را به اجرا گذاشته بودند موفق شدند در عملياتي غافلگيرانه شرور سابقه‌دار را دستگير و براي انجام بازجويي‌ها به پليس آگاهي منتقل كنند.

به گفته سرهنگ رضايي، در بازرسي از خودروي زورگير يك قبضه سلاح سرد شمشير به همراه مقاديري حشيش و گراس كشف و به مقر انتظامي منتقل شد.

در جريان رسيدگي به پرونده، مالباخته نيز كه به همراه متهم به پليس آگاهي منتقل شده بود در شكايت خود به ماموران گفت: در روز حادثه داشتم به داروخانه مي‌رفتم كه ناگهان سارق جلوي من توقف و مرا به زور سوار خودروي پژو ٢٠٦ خود كرد و با تهديد شمشير، طلا و موبايل مرا به سرقت برد. شاكي در اظهارات خود ارزش اموال سرقتي را بيش از ٧ ميليون و ٥٠٠ هزار تومان عنوان كرده بود.

از سوي ديگر، متهم كه چاره‌يي جز اعتراف به زورگيري‌هاي خود نداشت در جريان بازجويي‌ها به ماموران گفت: وقتي مالباخته را در خيابان ديدم تصميم گرفتم نقشه سرقت از او را اجرا كنم به همين دليل با تهديد شمشيري كه در ماشين داشتم او را ترساندم و مجبور كردم كه سوار خودرو شود و پس از طي مسيري كوتاه، طلا و گوشي موبايل او را به سرقت بردم اما ناگهان با ماموران نيروي انتظامي روبه‌رو و دستگير شدم.

به اين ترتيب پرونده متهم پس از انجام تحقيقات مقدماتي براي بررسي تخصصي‌تر در اختيار ماموران پايگاه دوم پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران بزرگ قرار گرفت.
منبع: روزنامه اعتماد
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
0
4
نهایتا تا هفته بعد ازاد می شه و به اغوش اجتماع بر می گرده