کد خبر: ۶۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۷

متهم: می‌خواستم توجه پلیس را جلب کنم

دختر جوان بعد از تهدید خواستگار، روی خودروی خودش اسید ریخت
 دختر جوان وقتی از طرف خواستگارش تهدید به اسیدپاشی شد، برای جلب توجه پلیس روی خودروی خودش اسید پاشید و خواستگارش را به‌عنوان مظنون به ماموران معرفی کرد.

به گزارش فرهيختگان آنلاين(FDN.IR)، ساعت 11 بیست‌و‌سوم آذر امسال پس از آنکه وقوع یک اسیدپاشی در خیابان مرزداران، خیابان سازمان آب، روبه‌روی پارک پرند به کلانتری 139 مرزداران اعلام شد، پرونده برای رسیدگی در دستور کار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 دختر 27 ساله که مدعی اسیدپاشی روی خودروی 206 خودش بود به ماموران گفت: «ماشینم را کنار خیابان پارک کرده و با تلفن همراه صحبت می‌کردم که یک موتورسیکلت با دو سرنشین از کنارم رد شدند و ترک‌نشین موتور یک قوطی به سمت ماشینم پرت کرد که به‌خاطر بالا بودن شیشه ماشین محتویات قوطی به رویم نریخت. همان موقع فهمیدم داخل قوطی، اسید بوده است. هر دو سرنشین موتورسیکلت کلاه ایمنی به سر داشتند و من چهره آنها را ندیدم.»

این دختر در ادامه گفت: «مدتی پیش مرد ناشناسی از طریق تماس‌های تلفنی برای من مزاحمت ایجاد می‌کرد. او تهدیدم می‌کرد که ماشینم را آتش می‌زند و روی صورتم اسید می‌پاشد. این مرد مدتی پیش تهدید خود مبنی بر آتش زدن ماشینم را عملی کرد و ماشینم را به آتش کشید. مدتی بود از تهدیدهای این مرد خبری نبود تا اینکه او دوباره مزاحمت و تهدیدهایش را شروع کرد. احتمال می‌دهم اسیدپاشی از سوی همین مرد صورت گرفته باشد.»

با توجه به اظهارات این دختر، کارآگاهان طی عملیات پلیسی پسر 25 ساله‌ای به نام سعید را در منطقه خلیج شناسایی و دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.این پسر منکر هرگونه مزاحمت برای شاکی شد، اما در ادامه بازجویی‌ها و با توجه به دلایل و مدارک به دست آمده از داخل خانه‌اش، به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: «وقتی شاکی به پیشنهاد ازدواجم جواب رد داد، چند بار مزاحم او شدم و درنهایت ماشینش را آتش زدم.»

این پسر درباره نحوه آشنایی‌اش با شاکی گفت: «حدود یک سال پیش به واسطه ارتباط کاری‌ای که با این دختر داشتم، به او علاقه‌مند شدم و تصمیم به ازدواج با او گرفتم، اما او به من جواب رد داد.»

 سعید در ادامه اعترافاتش اما منکر اقدام به اسیدپاشی شد و گفت: «باور کنید هیچ اقدامی در مورد اسیدپاشی نکردم و از این موضوع بی‌اطلاع هستم.» با توجه به تحقیقات پلیسی و بررسی اظهارات این پسر، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سعید دخالتی در پرونده اسیدپاشی نداشته است، از این رو بار دیگر به تحقیق از شاکی پرداختند.

با انجام تحقیقات گسترده، سرانجام دختر جوان لب به بیان حقیقت گشود و به طراحی سناریوی دروغین اسیدپاشی و اجرای آن از سوی خودش اعتراف کرد. او گفت: «وقتی تهدیدهای سعید در مورد اسیدپاشی آغاز شد، ترسیده بودم که این‌بار نیز مانند تهدید به آتش زدن خودرو، این تهدیدش را هم عملی کند. به همین خاطر با اطلاع از حساسیت ایجاد شده در مورد موضوع اسیدپاشی تصمیم گرفتم با طرح دروغین این موضوع، توجه پلیس را جلب کنم.»

وی ادامه داد: «با خرید اسید به محله خلوتی در منطقه مرزداران رفتم و روی ماشینم اسید پاشیدم. همان موقع با پلیس تماس گرفتم و مدعی شدم سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به اسیدپاشی کرده‌اند.»

در همین رابطه سرهنگ آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: «با توجه به اعتراف متهم پرونده حریق خودرو، قرار قانونی برای این متهم صادر و او روانه بازداشتگاه شد.»

حاجی‌زاده در مورد صدور قرار قانونی برای شاکی پرونده اسیدپاشی نیز گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم درباره طرح شکایت دروغین و ارائه اظهارات کذب، از سوی مقام قضایی قرار قانونی برای این شخص صادر شده است.»