کد خبر: ۶۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۸۶

محاصره سنجار شکست / داعش عقب نشینی کرد

نیروهای پیشمرگه کرد می‌گویند موفق‌شده‌اند محاصره کوه سنجار را که ماه‌هاست شهروندان و مدافعان ایزدی در آن اسیر شده‌ بودند را بشکنند.


به گزارش فرهیختگان آنلاین(FDN.ir)، مسرور بارزانی، رئیس سازمان اطلاعاتی اقلیم خودگردان کردستان، اعلام کرده است که نیروهای پیشمرگه کرد روز پنجشنبه با نفوذ به مواضع داعش توانسته‌اند محاصره سنجار را بشکنند و صدها تن از اقلیت ایزدی را از محاصره نجات دهند.

مسرور بارزانی افزود نیروهای پیشمرگه کرد دها تن از افراد داعش را در این حمله کشته اند و راه ارتباطی سنجار با دیگر مناطق باز شده است.

وی همچنین افزود همه ایزدی هایی که در شهر سنجار محاصره شده بودند، آزاد و نیروهای کرد تخلیه آنها را از سنجار آغاز کرده اند.
همچنین گفته می ‌شود هشت روستا نیز توسط پیشمرگه‌ های کرد آزاد شده و ۸۰ تن از اعضای داعش در جریان درگیری‌ها کشته شده‌اند.
خروج ایزدی‌های از این کوهستان از صبح امروز، جمعه، آغاز خواهد شد.
درهمین حال پنتاگون نیز از کشته شدن چندین تن از سران گروه داعش در جریان حملات هوایی آمریکا و متحدان‌اش در هفته‌های اخیر خبرمی دهد.
در این گزارش آمده است که یکی از فرماندهان ارشد داعش در عراق نیز در میان کشته‌ش دگان است.

نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق همچنین از آزادسازی سه روستای دیگر متعلق به ایزدی ها را در شمال شهر موصل خبر دادند. به گفته منابع کرد، در حمله و پیشروی نیروهای آنها، افراد داعش مجبور شدند به به خاک سوریه عقب نشینی کنند.

از زمان هجوم داعش به شهر سنجار که محل زندگی اقلیت ایزدی شمار زیادی از توسط این گروه تندرو کشته شدند و شمار زیادی از آنها مجبور شدند به کوههای این منطقه پناه ببرند.

نیروهای پیشمرگه کرد روز جهارشنبه عملیات بازپس گیری شهر سنجار را پس از حملات هوایی ائتلاف علیه داعش، آغاز کنند. این نیروها موفق شدند طی دو روز 700 کیلومترمربع را از داعششی ها بازپس گیرند.

پس آغاز عملیات زمینی کردها، 45 هواپیمای ائتلاف در حمایت از آنها مواضع داعش را بمباران کردند که آثار این حملات روز پنج شنبه بوضوح آشکار شد.