کد خبر: ۶۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۱

روایت وزیر بهداشت از سفرش به کردستان

در این دیدار از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز خواستم طوری برنامه ریزی کنند که علاوه بر پذیرش دانشجو از داخل، از کشورهای همسایه نیز دانشجو بپذیرند.
 'دکتر هاشمی' وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یاداشتی که در وب سایت خود با عنوان 'سفر به دیار مردمانی شجاع و مهربان' منتشر کرده است ضمن ابراز خرسندی از قدردانی مردم کردستان، نوشته است تمامی قول ها و وعده ها در حوزه بهداشت و درمان طی شش ماه آینده تحقق خواهد یافت.

به گزارش سایت وزیر بهداشت، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این یادداشت می نویسد: دو روز است که مهمان مردم شجاع، وطن پرست و مهربان کـردسـتان هستم؛ قصدم از این سفر دیدار و گفت و گو با مردم، جامعه پزشکی و کادر بهداشـتی و درمانی پر تلاش اسـتان و پیگیـری مسائل طرح تحول نظام سلامت است.

در جمع پزشکان و اعضای هیــأت علمی دانشگاه علوم پزشـکی کردسـتان باز هم تأکید کردم که ما در اجرای طرح تحول نظام سلامت هنوز در ابتدای راه هستیم و اقدامات زیادی باید در عرصه سلامت کشور انجام شود.

دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات و تنگناهای اقتصادی، برای اجرای این طرح هزینه های بسیاری را متقبل شده و مشکلات و دغدغه های مردم در حوزه سلامت را همچنان در اولویت قرار داده است.

روایت وزیر بهداشت از سفرش به کردستان

به این دوستان گفتم که یکی از نگرانی های من آینده پزشکی کشور است، به همین دلیل می خواهم همه در چارچوب قانون و در راستای اعتماد سازی مردم عمل کنیم و بدانیم اگر خطایی وجود داشته باشد، اصلاح آن میسر خواهد بود.

در این دیدار از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز خواستم طوری برنامه ریزی کنند که علاوه بر پذیرش دانشجو از داخل، از کشورهای همسایه نیز دانشجو بپذیرند.

در بیمارستان بعثت سنندج هم با بیماران و همراهان شان هم صحبت شدم و یک بار دیگر رضایت مردم را از نزدیک دیدم، احساسی که در کلام، لبخند و نگاه شان پیدا بود. در شهرهای دیگر مانند سقز، بانه، دیواندره، بیجار و... نیز مردم همین حال و هوا را داشتند و از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و کاهش هزینه ها ابراز خشنودی می کردند.

این دیدارها و شنیدن حرف دل مردم، مهر تأییدی بود بر این دیدگاه که آن چه در تهران و چند شهر بزرگ می گذرد و رسانه ای می شود، بسیار متفاوت از تحول پر شتابی است که در عرصه بهداشت و درمان کشور شکل گرفته و حرکت خود را ادامه می دهد.

در سنندج همچنین با گروهی از مردم فهیم این شهر روبرو شدم که به صورت خودجوش آمده بودند تا از جناب آقای دکتر قطبی رییس بیمارستان بعثت برای ارائه خدماتی متفاوت از گذشته و کاهش چشمگیر هزینه ها تشکر کنند، به واقع آن چه در هتلینگ و رعایت احترام مراجعه کنندگان در این مرکز درمانی مشاهده کردم، مثال زدنی بود. مرکز پزشکی بعثت سنندج باید به عنوان مرکز نمونه کشوری در اجرای طرح تحول نظام سلامت الگو قرار بگیرد.

در مریوان هم گفتم که تمام قول ها و وعده های داده شده در زمینه بهداشت، درمان و سلامت طی ٦ ماه آینده تحقق می یابد.

خوشبختانه فرصتی دست داد تا دیداری هم با شوخان داشته باشم؛ این دفعه من به منزل آن ها رفتم. پدر و مادر شوخان و اهالی روستا، حسابی شرمنده ام کردند، سخنان معلم شوخان نیز بسیار جالب بود. دختری که تا همین چندی پیش کسی فکر نمی کرد بتواند به مدرسه برود حالا می تواند ببیند، بازی کند و کتاب بخواند و دیگر نیازی به عمل جراحی ندارد. این برایم بسیار دلنشین بود؛ مانند همه لحظه های خوب بودن در کردستان زیبا.

اما آن چه همچنان ذهنم را به خود مشغول کرده، حادثه تلخ تصادف روز سه شنبه است.

همکاران می دانند که در هیچ سفری معاونان و مدیران وزارتخانه مرا همراهی نمی کنند، به دو دلیل، نخست اینکه آن ها باید به امور مربوط به حوزه مسئولیت خود رسیدگی کنند و دلیل دوم، امکان بروز اتفاقاتی از این قبیل است.

امروز هم علیرغم تأکید فراوانی که به راننده ها شده بود و با اینکه آنها محلی و راه بلد بودند، جاده باریک و دو طرفه ترانزیت، مه شدید، برف و البته عدم رعایت نکات ایمنی باعث پدید آمدن حادثه ای شد که جان یکی از هموطنان را گرفت. حادثه ای که ممکن است برای هر کسی روی دهد؛ اما آن چه باعث تأسف می باشد، تکرار این واقعیت تلخ در کشور ما است. از این فرصت استفاده می کنم و درگذشت «هیمن خداجو» را به خانواده داغدارش تسلیت عرض می کنم و رحمت و غفران الهی را برای این برادر عزیز آرزو می نمایم.

وزیر بهداش در هفته گذشته به مدت سه روز مهمان مردم کردستان بود.