کد خبر: ۶۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۶۱

3 دلیل برای این‌که به ژاپن بروید

ژاپن، در چند قرن گذشته، همواره سرزمین رویایی ایرانیان بوده است. نشان به آن نشان که در دهه‌های 60 و 70 مهاجران ایرانی بسیاری به ژاپن می‌رفتند و حتی بعدها برخی چهره‌های سیاسی صحبت از الگوی ژاپن اسلامی برای پیشرفت کشور کردند. با این وصف، جالب است ببینیم این کشور شرق آسیایی که روز ملی‌اش همانند ایران، بیست و دوم بهمن است چه چیزهایی دارد که می‌تواند برای یک گردشگر ایرانی جالب باشد؟
 

1. بدون شک پیشرفت صنعتی، نخستین چیزی است که یک ایرانی را در این سفرها به خود جذب خواهد کرد. از ترن های سریع السیر گرفته تا ساعت های مچی؛ البته باید در نظر داشته باشید که دیگر از آن اقتدار سابق ژاپن در وسایل صوتی و تصویری خبری نیست (چون این قبیل کارخانه ها اکثرا به چین رفته است) و نیز ممکن است غلظت صنعتی شدن دلتان را بزند. مخصوصا اگر مجبور باشید که شبی را در یکی از هتل های کپسولی به سر ببرید؛ هتل هایی که در مساحت کوچک یک در دو متر، فقط جایی برای خوابیدن است. با این حال به نظر می رسد که درس هایی هم از این پیشرفت ژاپنی ها برای ما وجود دارد. مسافران ایرانی که به این کشور می روند از نظم و سختکوشی به عنوان دو صفت نیکوی ژاپنی ها یاد کرده اند. (البته مهمان نوازی و ادب این مردم هم مثال زدنی است) در این زمینه بد نیست از تجربیات این کشور و مردم آن در زمینه زلزله هم باخبر شوید و البته امیدوار باشید که یک زلزله قوی را در این کشور تحمل کنید تا شاید ترستان برای همیشه از این پدیده طبیعی بریزد. حالا که حرف از مظاهر مدرن است، بگذارید همین جا بگوییم که حتما در ژاپن یک روز را به دیزنی لند اختصاص بدهید که یکی از سه دیزنی لند معروف جهان است. این پارک که نوعی شهربازی است دارای همه شخصیت ها و المان هایی مثل میکی موس یا سیندرلا آن هم با خانه و قصرشان در ابعاد واقعی است که ما کودکی خود را با آنها گذرانده ایم. در خود توکیو باید به دیدن ایفل توکیو هم بروید که برجی است با کاربردهایی نظیر برج میلاد خودمان. صد البته که خرید را هم فراموش نکنید و البته بدانید که دارید در یکی از کشورهای گران جهان قدم می زنید و پول خرج می کنید.

2. اگر به تاریخ علاقه داشته باشید؛ حتما سرگذشت امپراتوری ژاپن (که هنوز هم در نام وجود دارد و این کشور امپراتور دارد) باید برایتان جالب باشد. پس دیدار از کاخ های توکیو می تواند برایتان جالب باشد. به همین میزان باید از دیدن دو شهر هیروشیما و ناکازاکی هم استقبال کنید. شهرهایی که فقط مظاهر بربریت بشر در استفاده از بمب اتم توسط ایالات متحده آمریکاست. البته جالب است بدانید که آمریکایی ها اکنون در ژاپن حضور نظامی دارند و از این رو گفته شده مواظب باشید در شهرهایی مثل توکیو به مناطق حساس آنها نزدیک نشوید تا برایتان دردسری ایجاد نشود. در کنار تاریخ باید به دین هم بپردازیم که در این زمینه بازدید از معابدی چون آساکوسا پیشنهاد می شود. اگر به کیوتو هم رفتید؛ دو معبد مشهور در این شهر را هم بازدید کنید.

3. ژاپن به کشور بدون خاک معروف است. منظور این نیست که این کشور سرزمین ندارد بلکه منظور این است که مجمع الجزایر ژاپن با بیش از 3000 جزیره و البته جمعیتی معادل 127 میلیون نفر یکی از متراکم ترین کشورهای جهان است. با این حال شاید بتوانید از سواحل توفانی این کشور لذت کافی را ببرید؛ منطقه طبیعی هاکونه را تماشا کنید و به تماشای کوه آتشفشانی فیجی بنشینید.

چطور برویم؟

برای رفتن از تهران به توکیو مشکلی ندارید و می توانید از پرواز مستقیم یا با واسطه پکن استفاده کنید. با این حال گرانی بلیت و مشکلات احتمالی روادید و نیز ناشناخته بودن این کشور برای ما ایرانی ها باعث می شود به همان راهکار همیشگی روی بیاوریم. متاسفانه تور ژاپن بسیار گران است و ده شب ماندن در این کشور می تواند 18 میلیون تومان خرج روی دستتان بگذارد.
*جام جم