کد خبر: ۶۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۷

العبادی: داعش می‌خواهد سنت رسول خدا (ص) را بدنام کند

 نخست وزیر عراق در سخنانی به مناسبت سالروز وفات رسول اکرم محمد (ص) با بیان اینکه گروه داعش برای بدنام کردن اصول و سنت رسول خدا تلاش‌ می‌کند، خواهان عبرت گرفتن و حرکت در مسیر رسالت پیامبر (ص) شد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از شبکه خبری المسلة، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در سخنانی به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد: ما به ملت اسلامی مردم عراق سالروز وفات پیامبر اکرم (ص) را که حامل رسالت پیروزی حق بر باطل و تحقق عدالت و برابری بوده و راه را برای جهانیان از طریق اصول دین اسلام که مخالف ظلم و سرکشی است، روشن می‌کند، تسلیت می‌گوییم.

وی ادامه داد: ما در حالی وارد این مناسبت می‌شویم که با جنگ شدیدی علیه گروه‌های تروریستی مواجهیم که هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و تلاش می‌کنند تا اصول و سنتی را که پیامبر آن را بنیان نهاد خدشه دار کنند. برای همین همگان باید برای مقابله با چنین افکاری که انسانیت را از بین می‌برند و همچنین برای تحقق پیام رسول خدا (ص) در تحکیم عدالت و صلح و همزیستی میان این امت با هم همکاری کنند.

العبادی تاکید کرد: گروه تروریستی داعش از طریق برنامه‌های خارجی برای جلوه دادن چهره‌ای منفی از اسلام که کاملا برعکس رسالت پیامبر گرامی ماست تلاش می‌کند برای همین باید این مناسبت را گرامی بداریم و از آن الهام و عبرت بگیریم و در مسیر پیامبر (ص) حرکت کنیم.

العبادی همچنین در دیدار با بات رابرتز، مسئول کمیته اقتصادی در سنای آمریکا و هیات همراه وی گفت: دولت تمامی خاک عراق را برای آغاز مرحله جدیدی جهت بازسازی و برقراری امنیت آزاد خواهد کرد و در حال حاضر تروریست‌ها شکست خورده‌اند.

وی افزود: نیروهای امنیتی، داوطلبان مردمی و پیشمرگ‌ها پیروزی‌های زیادی به دست آورده و شکست‌های سختی را به گروه‌های تروریستی وارد می‌کنند برای همین ما به افزایش حمایت بین‌المللی از عراق برای از بین بردن این گروه‌ها در سریعترین زمان ممکن و از طریق همکاری برای خشکاندن منابع مالی آن‌ها و منع افکار تکفیری نیازمندیم.

العبادی خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم که مسئولانی که از عراق دیدن می‌کنند کاملا خطر گروه داعش بر عراق و بر تمامی منطقه و جهان را درک کرده‌اند.
*ایسنا