کد خبر: ۶۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۰

اضافه شدن 50 موشک بالستیک جدید به تجهیزات هسته‌ای روسیه

 بنا به گفته رئیس‌جمهور روسیه، این کشور قصد دارد تا پایان سال 2015 تجهیزات و توپخانه هسته‌ای خود را به 50 موشک جدید بالستیک تجهیز کند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس ، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه در جلسه ای که در وزارت دفاع روسیه برگزار شد در این باره گفت: نیروهای هسته‌ای استراتژیک تا پایان سال آینده به بیش از 50 مدل جدید موشک های بالستیک قاره پیما مجهز خواهند شد.

پوتین در ادامه سخنانش تصریح کرد: در این زمینه اقداماتی که از اولیت خاصی برخوردار هستند در کوتاه مدت انجام می‌شود که یکی از این اقدامات به روزرسانی و تجهیز توپخانه هسته‌ای استراتژیک روسیه است.

او ادامه داد: درواقع این تجهیزات هسته‌ای و راهبردی مانعی است که از بروز حملات نظامی در مقیاس گسترده علیه روسیه جلوگیری کرده و به صورت غیر مستقیم ثبات و آرامش را در دنیا برقرار می‌کند.

ولادیمر پوتین که مسئولیت به روز رسانی تجهیزات هسته‌ای و نظامی روسیه را خود بر عهده دارد، همچنین گفت:‌ اقدامات کوتاه مدتی که در حوزه دفاعی صورت می گیرد همچنین شامل به روز رسانی تجهیزات نظامی هوایی و توپخانه هسته‌ای و نیز اضافه کردن دو موشک کروز با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای با نام های ولادیمیر مونوماچ و الکساندر نوسکی است .
*ایسنا