کد خبر: ۶۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۸

وزیر خارجه لبنان:‌ تحریم‌های غرب برنامه هسته‌ای ایران را کند نکرده است

 وزیر امور خارجه لبنان گفت:‌ فشار و تحریم های غرب علیه ایران سبب شد تا این کشور فارغ از تحولات جهان به طور خلاقانه به دنبال توانایی‌های داخلی خود برود .

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از پایگاه خبری دیلی استار جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان که برای بازدید از کشورهای آمریکای لاتین و دیدار با مقامات این کشورها به این منطقه سفر کرده است در سخنرانی اش در دانشگاه سانتیگو شیلی به شدت از تحریم های غرب علیه ایران انتقاد کرد و آن را عامل تشدید تنش های قومی در خاورمیانه از جمله بروز اختلاف میان شیعه و سنی دانست.

وزیر امور خارجه لبنان همچنین گفت:‌ از طرف دیگر سیاست های فشار اقتصادی و سیاسی در ایران سبب شد تا این کشور موضعی سخت مبتنی بر اصول اخلاقی در قبال غرب پیش بگیرد و فضا برای اتخاذ رویکردی تند در خصوص برنامه هسته‌ای در این کشور ایجاد شود.

وی تاکید کرد:‌ این دقیقا همان چیزی است که آمریکا و اروپا به دنبال آن نبود.

باسیل در ادامه گفت که تحریم های غرب برنامه هسته‌ای ایران را کند نکرده و فشارهای بیشمار موجب جسور تر شدن این کشور شده است.

وزیر امور خارجه لبنان علاوه بر این از تحریم های غرب علیه ایران انتقاد کرد و آن را عاملی برای یک مداخله نظامی تمام عیار دانست.

وی در پایان تصریح کرد: سالها تحریم اقتصادی علیه عراق دستاوردی نداشته و تنها فشار اقتصادی و اجتماعی بر مردم عراق ایجاد کرده است که در نهایت به یک مداخله نظامی تمام عیار در این کشور منجر شد.
*ایسنا