کد خبر: ۶۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۹

تشییع پیکر دو شهید گمنام در کرج

 مردم مسلمان و شهید پروراستان البرز همزمان با 28 صفر، با حضور پرشور و معنوی خود درآیینی با شکوه با سردادن لبیک یا رسول الله (ص ) و لبیک یا امام حسن مجتبی (ع) ، پیکرهای مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس را در کرج تشییع کردند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، در این آیین معنوی و حماسی، هزاران تن از قشرهای مختلف مردم و عزادارای در سوگ سالروزرحلت پیامبربزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی (ص ) و شهادت سالروز امام حسن مجتبی (ع)، پیکرهای مطهر این دو شهید راه اسلام و قرآن را از میدان شهدا تا امامزاده حسن (ع ) کرج تشییع کردند.

فرماندهان نظامی و انتظامی، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خانواده های معظم شهدا و دیگر قشرهای مردم در این آیین با آرمان های ناب محمدی (ص ) و شهیدان راه اسلام و دفاع مقدس عهدی دوباره بستند.

این آیین با مداحی و عزاداری در صحن مطهر امامزاده حسن (ع ) کرج همراه شد.

حجت الاسلام ' محمدجواد موحد ' نماینده ولی فقیه درسپاه امام حسن مجتبی (ع) در سخنانی سالروز رحلت پیامبر بزرگ اسلام (ص ) و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی (ع ) را به حاضران تسلیت گفت.

وی گفت: دوران زندگی و رسالت پیامبراسلام (ص) با تحولات شگرفی برای جامعه بشریت همراه بود ، تحولاتی که موجب تغییر قلوب شد.

موحد گفت: خاندان آن حضرت در مظلومیت زندگی کردند و مظلومانه به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه البرز افزود: رفتار نابخردانه جاهلان تاریخ با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ، بیانگر اوج مظلومیت این خاندان جلیل القدر است.

وی شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی (ع ) را نمونه مظلومیت خاندان پیامبر (ص ) برشمرد و گفت: پیامبر اسلام (ص ) پیش از آنکه به دیدار معبودش بشتابد به مظلومیت و غربت فرزندان و خاندان خویش واقف بود.

حجت الاسلام موحد با تجلیل از عزم و اراده ملت مسلمان ایران در پیروی از خاندان عصمت و طهارت (ع ) گفت: اسناد تاریخی و مذهبی نشان می دهد که پیامبر اسلام (ص ) به قوم حضرت سلمان (ایرانیان ) بشارت نیکو داده بود و امروز ما شاهد

تحقق آن پیش بینی ها در جامعه اسلامی هستیم.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی به دست امام خمینی (ره) سلاله پاک رسول الله (ص) و حرکت خودجوش ملت مسلمان ایران در دفاع ارزش های دینی بیانگر تحقق همان وعده پیامبر اسلام (ص) است.

نماینده ولی فقیه در سپاه البرز گفت: ملت ایران اسلامی با تقدیم بهترین عزیزان خود در راه اسلام و قرآن، عزتمندی خود را به جهانیان نشان داده است و نمونه های آن همین شهدای گمنام هستند.

وی افزود: اکنون این ملت با اطاعت ازسلاله دیگر رسول الله (ص ) حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، راه پرافتخار خود را درجهان ادامه می دهد.

به گزارش ایرنا، پیکرهای مطهراین دو شهید گمنام دفاع مقدس که به تازگی توسط گروه های تفحص شهدا در مناطق عملیاتی جنوب کشور کشف شده پس از تشییع به شهرک خاتم الانبیاء(ص ) کرج انتقال یافتند و با حضور پرشور امت حزب الله به خاک سپرده شدند.

به مناسبت سالروز رحلت پیامبرعظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص ) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع ) آیین های سوگواری شب گذشته و امروز در شهرستانهای کرج، طالقان ، ساوجبلاغ ، نظرآباد ، فردیس و اشتهارد استان البرز با شکوه خاصی برگزار شد.

مردم البرز در این روز با پخت و توزیع غذاهای نذری از عزاداران پیامبر اسلام (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع ) پذیرایی کردند.
منبع: ایرنا