کد خبر: ۶۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۳

نیروگاه‌های هسته‌ای انگلیس در برابر حملات پهپادی آسیب‌پذیرند

 یک کارشناس انگلیسی در گزارشی محرمانه‌ هشدار داد که نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور به شدت در مقابل حملات پهپادی آسیب‌پذیر هستند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، جان لارج کارشناس امور هسته‌ای انگلیس در گزارش محرمانه‌ای به بررسی پرواز چند پهپاد کوچک بر فراز تاسیسات هسته‌ای فرانسه پرداخت که توضیح خاصی برای آنها ارائه نشده است.

به گفته جان لارج مساله اصلی این است که همان خطراتی که برای تاسیسات هسته‌ای فرانسه وجود داشت برای 16 نیروگاه عملیاتی هسته‌ای در انگلیس نیز که حدود 18 درصد از برق این کشور را تامین می‌کند، صادق است.

جان لارج در شواهد علنی که به پارلمان فرانسه ارائه شد، به تشریح تدابیر دفاعی استاندارد برای یک نیروگاه هسته‌ای در مقابل حملاتی که قابل اجرا از طریق پهپاد هستند، پرداخت.

وی هشدار داد که نیروگاه‌های هسته‌ای در مقابل تهدید این گونه حملات آسیب پذیر هستند.

وی گفت: در چهار مورد سناریوی حمله که من بررسی کردم نیروگاه وضعیت بسیار بدی پیدا می‌کرد. اگر چنین سناریوهایی به واقعیت بپیوندد خطر گسترش زیاد مواد رادیواکتیو وجود خواهد داشت.

به گفته مقامات انگلیس، شواهد این محقق در اختیار دفتر تنظیم امور هسته‌ای انگلیس قرار گرفته است. وی به دولت انگلیس توصیه کرد گزارشش را مطالعه کند.
*ایسنا