کد خبر: ۶۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۸

اوباما طرح ساخت یادبود ملی جنگ جهانی اول را تصویب کرد

 کمیسیون یادواره جنگ جهانی اول اعلام کرد که اوباما طرحی را برای ساخت یک یادبود ملی جنگ جهانی اول که طی آن 116 هزار آمریکایی کشته شدند، تصویب کرده است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مکان یادواره‌های چهارگانه ملی آمریکا را برای چهار جنگ مهم آمریکا در قرن بیستم کامل می‌کند. این جنگ‌ها عبارتند از جنگ جهانی اول و دوم و جنگ آمریکا با کره و ویتنام.

روبرت دالساندرو یک سرهنگ بازنشسته ارتش و رئیس کمیسیون مربوط به صدمین سال جنگ جهانی اول گفت: این یادواره جدید به احترام چهار میلیون و 700 هزار نیروی مسلح آمریکایی است که در جنگ حضور داشته و همچنین میلیون‌ها تنی که کمک‌های مدنی ارائه کردند که باید به شکلی مناسب به آنها ادای احترام کنیم. ما همچنین افراد کارآزموده خود که در جنگ‌های ویتنام و کره حضور داشتند را گرامی می‌داریم.

این یادواره‌های جنگ جهانی اول با گسترش پارک پرشینگ در خیابان پنسیلوانیا تاسیس می‌شود.

اوباما این طرح را با امضای طرح حکم دفاع ملی 2015 تصویب کرد که هفته گذشته توسط کنگره به تایید رسید.

بر اساس این قانون، موزه ملی جنگ جهانی اول واقع در شهر کانزاس ایالت میسوری به عنوان موزه و یادمان ملی جنگ جهانی اول انتخاب می‌شود.

کمیسیون یادمان جنگ جهانی اول ابراز امیدواری کرده که تا تاریخ 11 نوامبر 2018، صدمین سالگی پایان جنگ جهانی اول، بتواند هزینه این یادمان را از طریق اعتبار خصوصی تامین کند.

جنگ جهانی اول در ژوئیه 1914 شروع شد که طی آن 16 میلیون نظامی و غیرنظامی جان باختند. آمریکا در آوریل 1917 وارد جنگ شد.

شمار آمریکایی‌هایی که در جنگ اول جان باختند نسبت به قربانیان این کشور در جنگ‌های ویتنام و کره بیشتر بوده است.
*ایسنا