کد خبر: ۶۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۰

احمد خاتمی: مسئولان اقتصادی دل به مذاکرات نبندند

 امام جمعه موقت تهران گفت: مسئولان اقتصادی دل به مذاکرات نبندند و تنها اقتصاد مقاومتی است که شفای درد اقتصاد ماست.
 
به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سید احمد خاتمی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم یادواره سرداران و940 شهید والامقام شهرستان رفسنجان که در مصلای امام خامنه ای رفسنجان برگزار شد، اظهار داشت: 1+5 به ویژه آمریکا در پی ذلت ملت ایران است اما مردم ما عاشورایی هستند و تسلیم نخواهند شد و فریادشان هیهات منا الذله است.
 
وی تصریح کرد: مذاکره ما به خاطر ضعف و ناتوانی نیست بلکه به دلیل ندادن بهانه به دست دشمنان و کسانی که بازی درآوردند و مدام می گویند دشمن تراشی نکنید است و من چشمم آب نمی خورد که این مذاکرات به جایی برسد.
 
خاتمی تأکید کرد: مسئولان اقتصادی دل به مذاکرات نبندند و فقط و فقط اقتصاد مقاومتی است که شفای درد اقتصاد ماست.
 
خط کشی های تصنعی نباید دل های مردم را از هم جدا کند
وی با بیان اینکه این خط کشی های تصنعی نباید دل های مردم را از هم جدا کند، ابراز داشت: اصول گرا و اصلاح طلب، چپ یا راست این تقسیم بندی ها در شان ملت ما نیست ملت ما ولایی است و گوش به فرمان ولایتند.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: احزاب مطلق خوب و بدشان حجت شرعی نیست واگر شب اول قبر از ما سوال کنند چرا این موضع را گرفتید بگوییم حزبمان گفت؛ می گویند حزبتان بیخود گفته است.
 
وی با تأکید بر این مطلب که حجت شرعی ما در عرصه سیاسی فقط مواضع آیت الله العظمی امام خامنه ای است، تصریح کرد: اختلاف سلیقه ها را باید تحمل کنیم، هیچ سلیقه ای وحی منزل نیست بلکه حفظ دین  و حفظ اسلام وحی منزل است و آنچه امروز پیامبر (ص) از ما می خواهد تقویت نظام اسلامی است.
 
خاتمی بیان کرد: ما مسلمانان در ماه آینده هفته وحدت را در پیش داریم و می خواهیم بگوییم شیعه و سنی در برابر دشمن مشترک واحد باشند.
 
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار داشت: ما دو نوع مسلمان داریم مسلمان شعاری و مسلمان عملی. مسلمان شعاری کسی است که از اسلام دم می زند ولی رفتارش مسلمانی نیست، مسلمان شعاری لبه دین می نشیند و به میدان نمی آید و زمانی که دین منافعش را تامین نکرد خارج می شود.
 
وی ادامه داد: یک تفسیر دیگر مسلمان شعاری این است که اگر ایمان و باور بر دل و جانشان نشست آنگاه دین در آن ها تحقق پیدا کرده اما در عمل خبری نیست.
 
 خاتمی تصریح کرد: مومنین کسانی هستند که ایمان به خدا و پیامبر و حقانیتشان دارند و در راه دین از جان و مال خود هزینه می کنند و مانند همین 940 شهید رفسنجان که جان خود را در راه خدا دادند در عمل دین خود را ثابت کردند.
 
وی اسلام مداری را به معنای دینی شدن سبک زندگی دانست و تبیین کرد: آیه 29سوره فتح ویژگی های اسلام مداری را بیان می کند.
 
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اولین ویژگی اسلام مداران نفرت از بیگانه است. همان طور که ملت ایران پس از 37 سال از پیروزی انقلاب هنوز از آمریکا واسراییل که رژیمی جعلی و دزد است با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل نفرت خود را ابراز می کند.
 
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان رفسنجان شهری شیعی و مردمانش محب اهل بیت(ع) هستند، عنوان کرد: در دوره غربت امام راحل (ره) بیش از 90 درصد مردم این شهر مقلد امام بودند و دو بزرگ این شهر آیت االله هاشمیان و حجت الاسلام پورمحمدی علمدار امام بودند.
 
وی ابراز داشت: در غربت رهبر فرزانه انقلاب شیخ عباس پرومحمدی ایشان را به این شهر دعوت کرد و خطابه های زیادی توسط ایشان در این شهر انجام شد.
 
وی همدلی در بین مسئولان شهرستان رفسنجان را قابل تأمل برشمرد و تصریح کرد: این همدلی مصداق رحما بینهم است و باید حفظ شود.
 
حجاب چادر تعظیم شعائر است
خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اسلام مداران اهل نماز، رکوع و سجود هستند، گفت: سیمای جامعه دینی با حجاب، چادر و اهل نماز اول وقت بودن مردمش مشخص است کسانی که در دوره سابق بر اثر بی سوادی می گفتند حجاب از دربار انگلیس آمده خیال باطل داشتند و همینطور یک بیسواد دیگری می گفت چادر مشکی پوکی استخوان می آورد و یا لباس مشکی مکروه است چگونه بدحجابی و بی حجابی حرام نیست اما چادر مشکی پوشیدن حرام است؟ این سخن افراد بیسواد است.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان این نکته که حجاب چادر تعظیم شعائر است وحکم استحاب را دارد، یادآور شد: اسلام مداران فقط رضای خدا برایشان مهم است و سیمای جامعه دینی سیمای بندگی است و زمانی که غریبه ای وارد شهرشان می شود می بیند آن شهر، شهر ولایت و عترت است.
*مهر