کد خبر: ۶۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۶

دهها فرمانده و تروریست داعشی در اطراف شهر رمادی عراق کشته شدند

 ده ها تن از عناصر گروه تروریستی داعش ازجمله شماری از فرماندهان آن روز یکشنبه در درگیری با نیروهای ارتش عراق نزدیک شهر 'الرمادی' مرکز استان 'الانبار' کشته شدند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، 'شیخ طه عبدالغنی' عضو شورای استان انبار، آزاد شدن بخش 'الوفا' به مرکزیت شهر الوفا مشرف به شهر رمادی از اشغال گروه تروریستی داعش را به وسیله نیروهای ارتش عراق، تایید کرد.

نیروهای مسلح و امنیتی عراق با پشتیبانی حملات هوایی برای بیرون راندن گروه تروریستی داعش از استانهای شمالی این کشور تلاش می کنند که در ماه ژوئن گذشته به اشغال این گروه درآمد.

نیروهای ارتش عراق در ماه نوامبر موفق به شکستن محاصره چند ماهه تروریست های داعش بر پالایشگاه نفتی 'بیجی' در شمال این کشور شدند که بزرگترین تاسیسات نفتی این کشور به شمار می رود.

اما این گروه همچنان بخشهایی از استان انبار را در اشغال خود دارد.

تروریست های داعش در هفته های گذشته چند بار به منظور اشغال کامل رمادی مرکز استان انبار هجوم کردند که با مقاومت نیروهای دولتی دفع و عناصر داعش عقب رانده شدند.

یک مقام عراقی نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور تهاجم روز شنبه تروریست های داعش را به یک پایگاه هوایی در استان الانبار با شکست روبرو کردند.

این مقام افزود که نیروهای امنیتی حملات تروریست ها را به یک پایگاه هوایی محل استقرار مشاوران نظامی آمریکایی در نزدیکی شهر 'البغدادی' در حدود 200 کیلومتری شمال شرق بغداد، ناکام گذاشتند.

در این درگیری چندین تروریست داعش کشته و خودروی نظامی آنها منهدم شد.
*اسکای نیوز