کد خبر: ۶۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۵

عزاداری سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام درهند

  هزاران نفر از مسلمانان هند روز یکشنبه همزمان با 28 صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص)و شهادت امام حسن مجتبی (ع ) در آیین های عزاداری و سوگواری شرکت کردند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، عزاداران هندی روز یکشنبه در شهرهای مختلف این کشور از جمله دهلی نو، لکنهو، حیدرآباد، بمبئی و به ویژه کشمیر در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام حسن (ع ) شرکت کردند.

همچنین در دهلی نو نیز حرکت دسته های عزاداری از نزدیک دانشگاه ملی اسلامی آغاز و تا سفینه رود ادامه یافت.

در پیشاپیش دسته های عزاداری پارچه نوشته هایی که روی آن سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام راحل درخصوص اهمیت عزاداری به زبان هندی و انگلیسی نوشته شده بود حمل می شد.

دسته های عزاداری و سینه زنی شهر امروهه یکی از مناطق تجمع شیعیان نیز حرکت خود را از محله 'اوکلابی ها' دهلی نو شروع و بعد از پیمودن حدود چهار کیلومتر در حسینیه سفینه خاتمه یافت.

نیروهای امنیتی درطول مسیر امنیت عزاداران را تامین کردند.

در مراسم عزاداری تعدادی از اهل سنت و هندوها نیز به همراه مسلمانان شرکت داشتند.

مراسم عزاداری رحلت پیامبر گرامی اسلام شب گذشته نیز تا پاسی از شب ادامه داشت و مردم علاوه برعزاداری به سخنرانی رهبران مذهبی گوش دادند.

لکهنو، مرکز ایالت اوتارپرادش، بیشترین جمعیت شیعه را در هند دارد و مراسم عزاداری با شور و هیجان خاصی دراین منطقه برگزار می شود.

همچنین مراسم عزاداری پیامبر گرامی اسلام شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه درهند، مسوولان نهادهای ایرانی و خانواده هایشان در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی دردهلی نو برگزار شد.
*ایرنا