کد خبر: ۶۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۲

کاهش 45 درصدی تولید قزل آلا

 مدیرعامل اتحادیه آبزیان کشور با اشاره به کاهش 45 درصدی تولید قزل آلا در کشور گفت: این مسئله احتمال افزایش قیمت این نوع ماهی را موجب شده است.
 

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، ارسلان قاسمی اظهار داشت: پیش بینی می شود به دلیل واردات نهاده ها و تخم چشم زده آلوده طی سالهای گذشته، تولید ماهی قزل آلا در کشور بین 40 تا 45 درصد کاهش پیدا کند.

مدیرعامل اتحادیه آبزیان کشور با بیان اینکه در حال حاضر قیمت این ماهی در بازار داخلی 14 هزار تومان است، افزود: احتمال افزایش قیمت ماهی قزل آلا به چند دلیل وجود دارد که اولین مسئله همین کاهش تولید است و موضوع بعدی استفاده دلال ها از این داستان است. ضمن اینکه هر چه به شب عید نزدیک تر می شویم تقاضا برای این ماهی افزایش پیدا می کند.

قاسمی تصریح کرد: امیدواریم این افزایش قیمت پیش نیاید چراکه سود آن در جیب تولیدکننده نمی رود بلکه این سود به ضرر مصرف کننده در جیب دلال قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه دستگاه های نظارتی باید از خواب بیدار شوند افزود: ما از دستگاه های نظارتی می خواهیم اختیاراتشان را به اتحادیه ما واگذار کنند تا نظارت و بحث واردات نهاده ها در اختیار ما قرار بگیرد و خود دستگاه های نظارتی ما را کنترل کنند در این صورت مشکلات یاد شده رفع می شود.
*مهر