کد خبر: ۶۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۰

ورود بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر به مشهد‌مقدس

 معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۸ هزار دسته عزاداری تاکنون وارد مشهد مقدس شده‌ است، گفت: از ابتدای هفته تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر وارد مشهد مقدس شدند.
 

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، محمد حسن واحدی با اشاره به شکل گیری ستاد ویژه دهه آخر صفر به ریاست استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: این ستاد از 2 ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده و دارای 12 کارگروه ویژه برای خدمت رسانی است.

وی با اشاره به اینکه 186 پایگاه ایستگاه صلواتی در بین راه های مشهد مقدس دایر شده است افزود: از این تعداد 86 ایستگاه دارای مکان خواب مناسب نیز هستند. برای این ایام 120 مدرسه در مشهد مقدس برای زائران پیاده پیش بینی شده است.

ورود بیش از 80 هزار زائر پیاده به مشهد مقدس

واحدی با تاکید بر اینکه تا کنون 75 هزار نفر در مشهد مقدس اسکان پیدا کرده اند تصریح کرد: تا این لحظه بیش از 80 هزار نفر زائر پیاده وارد مشهد مقدس شده اند و تا 2 روز آینده نیز 30 هزار نفر دیگر از شهرستان های خراسان رضوی وارد مشهد مقدس می شوند.

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی به ارائه غذای گرم توسط سازمان حج و زیارت اشاره کرد و گفت: روزی بیش از 40 هزار غذای گرم بین زائران پیاده توزیع می شود، همچنین استانداری خراسان رضوی بیش از 5.5 میلیارد تومان را برای خدمت رسانی بهتر اختصاص داده است.

ورود بیش از 2 میلیون و 700 هزار زائر و 8 هزار دسته عزاداری به مشهد مقدس

وی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از 8 هزار دسته عزاداری وارد مشهد مقدس شده اند خاطر نشان کرد: ظرف یک هفته گذشته تا کنون بیش از 2 میلیون و 700 هزار زائر وارد مشهد مقدس شده اند و به نظر می رسد این آمار تا چند روز آینده افزایش پیدا کند.

واحدی گفت: پروازهای ورودی به مشهد مقدس بیش از 27 درصد افزایش پیدا کرده و از 160 پرواز به 230 پرواز رسیده است، برای این ایام 160 قطار ویژه و 1500 دستگاه اتوبوس برای برگشت زائران در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی به بازدید استاندار خراسان رضوی از ایستگاه های ویژه زائران پیاده اشاره کرد و افزود: تنها مشکلی که طی این چند روز به وجود آمده مسمومیت 18 نفر در مسیر فریمان به مشهد و 15 نفر در مسیر نیشابور به مشهد مقدس بوده که همه این عزیزان به سرعت درمان شده اند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.
*تسنیم