کد خبر: ۶۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۴۷

آیا امریکا هواپیمای مالزی را سرنگون کرده است؟

یک کاپیتان بازنشسته بر این باور است که امریکا بر حادثه گم شدن هواپیمای بویینگ 777 پرواز NH370 مالزی سرپوش می گذارد و احتمالا این هواپیما ربوده شده و امریکا از ترس یک اقدام تروریستی، آن را هدف قرار داده است.

به گزارش شبکه العالم، "مارک دوگان" رئیس سابق خطوط هوایی پروتیوس در مقاله ای که در روزنامه "پاریس مچ" چاپ شده است، نوشت: هواپیمای مالزیایی گم شده در هیچ کدام از مناطق تعیین شده توسط دولت سقوط نکرده بود و گروه های نجات در مناطقی که به اشتباه مشخص شده بود به جستجو می پرداختند.

دوگان بر این باور است که هواپیمای بویینگ 777 که حامل 239 نفر بود، در نزدیکی جزیره دیه گو گارسیا در اقیانوس هند سقوط کرده است. به عقیده وی این هواپیما ابتدا ربوده شده و پس از آن امریکا از بیم یک حمله تروریستی احتمالی، مشابه حملات 11 سپتامبر 2011، اقدام به سرنگونی آن نموده است.

این کاپیتان عقیده دارد که انگلیس در این جزیره کوچک دارای پایگاه نظامی بود و آن را در اختیار امریکایی ها قرار داده است و این پایگاه بسیار قوی است. بنابراین کاملا غیرمنطقی است که امریکایی ها هیچ ردی از این هواپیما نیافته باشند.

وی با اشاره به اینکه امریکایی ها، پس از ربوده شدن هواپیماهی مذکور توسط هواپیماربایان اقدام به سرنگونی آن کرده اند، اظهار داشت: امریکایی ها با این اقدام تلاش کرده اند تا یک توطئه تروریستی احتمالی را خنثی کنند.

وی در این باره به اظهارات ساکنان جزیره دیه گو گارسیا استناد می کند که گفته اند هواپیمایی را مشاهده کرده اند که بر فراز جزیره پرواز می کرده است.

یک صیاد از ساکنان این جزیره می گوید: هواپیمای بسیار بزرگی را دیدم که بر فراز ما با ارتفاع کمی در حال پرواز بود. وی می افزاید که این هواپیما به رنگ هواپیماهای خطوط هوایی مالزی یعنی قرمز و آبی با پس زمینه سفید بود.

این کاپیتان فرانسوی، با اشاره به تکنولوژی پیشرفته هواپیمای بوئینگ، بر این باور است که این هواپیما از طریق کنترل از راه دور ربوده شده و سپس به منطقه "دیه گو گارسیا" هدایت شده است. همچنین آتش سوزی در داخل آن باعث شده است تا کادر پرواز دستگاههای الکترونیک آن را خاموش نمایند و این امر به مخفی شدن آن در رادارها انجامیده است.

به گفته داگان، کلیه سرنشینان هواپیما بر اثر آتش سوزی دچار خفگی شده اند. اما آتش مذکور هیچ گونه زیانی به سطح خارجی هواپیما نرسانده است و هواپیما با استفاده از کنترل اتوماتیک به سفر خود ادامه داده است تا اینکه سوخت آن، تمام شده و به قعر اقیانوس سقوط کرده است.

داگان همچنین اظهار داشت: پس از افشای این اطلاعات، یک افسر دستگاه اطلاعات انگلیس وی را تهدید کرده و درباره خطرات تحقیق درباره پرواز NH370 مالزی هشدار داده است.