کد خبر: ۶۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۲

رییس مجلس به لبنان سفر کرد

 ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه، با حضور در محل اقامت علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در دمشق با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، رییس مجلس شورای اسلامی با روشن ارزیابی کردن آینده و مسیر سوریه گفت: مقاوت باید محور مردم سوریه باشد.

لاریجانی با اشاره به سفر وزیر امورخارجه و نخست وزیر سوریه به تهران گفت: قطعا این سفر و حضور در نشست های مربوطه دارای اهمیت های بسیاری بود.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی و با توجه به تحولات منطقه ای در چند وقت اخیر هم اکنون شاهد هستیم که کشورهایی که روحیه قدرت‌مآبانه داشتند از این حالت در آمدند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست سه جانبه ایران و سوریه و عراق در تهران گفت: برگزاری چنین نشست هایی آثار و فواید بسیاری دارد وقطعا در آینده می توان به اعضای چنین نشست هایی افزود.

وی آینده و مسیر سوریه را روشن ارزیابی کرده و گفت: مقاوت باید محور مردم سوریه باشد.

ولیعد معلم، وزیر امور خارجه سوریه، نیز در ابتدای این دیدار با بیان اینکه ما احترام خاصی برای رییس مجلس ایران قائل هستیم گفت: ایران در تمام ادوار دوست وفادار سوریه بوده است از طرفی دیگر سفر هیأت پارلمانی ایران به ریاست دکتر لاریجانی داری اهمیت بسیاری است زیرا رویدادهای پی‌درپی و سریع در منطقه در حال رخ دادن است.

وی ادامه داد: ملت سوریه همواره از کمک های برادرانه ملت ایران تشکر می کند و همچنین نقش آقای دکتر لاریجانی رییس مجلس در دنبال کردن رابطه برادرانه با ملت سوریه پر رنگ است.

لاریجانی در جریان این سفر با بشار اسد رئیس جمهور، محمد جهاد اللحام رئیس مجلس و وائل الحلقی وزیر خارجه سوریه نیز دیدار کرده بود.

دیدار با گروه‌های فلسطینی از دیگر برنامه‌های رئیس مجلس شورای اسلامی طی سفر به دمشق بود.

سفر لاریجانی به سوریه در ابتدای سفر منطقه‌ای رئیس مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد و وی در ادامه به لبنان و سپس به عراق نیز سفر می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر منطقه‌ای خود دمشق را به مقصد بیروت ترک کرد. او و هیات همراه پس از لبنان، به عراق نیز سفر خواهند کرد.

حسین شیخ‌الاسلام مشاور بین‌الملل رئیس مجلس، حسین امیر عبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه، حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه، حجت‌الاسلام موسی احمدی نماینده کنگان و دیر، جواد سعدون‌زاده نماینده آبادان، جلیل جعفری نماینده خلخال و رحیم زارع نماینده آباده، رئیس مجلس شورای اسلامی را در این سفر همراهی می‌کنند.
*ایسنا