کد خبر: ۶۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۱۵

کاهش قیمت گوشت تا چند روز دیگر

 ملکی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم دام زنده که ۱۰ هزار تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان بود به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت، گفت: به دنیال این موضوع قیمت هر کیلوگرم گوشت نیز افزایش یافت و قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی بدون دنبه که ۲۶ هزار و ۵۰۰ تا ۲۷ هزار تومان بود به ۲۸ هزار تومان رسید.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران گفت: به دلیل بازگشت زائران از کربلا در چند روز گذشته با افزایش حدود پنج درصدی قیمت گوسفند و گوشت مواجه شدیم که در هفته آینده قیمت‌ها به روال قبل یاز می‌گردد.

علی‌اصغر ملکی اظهار کرد: از چند روز گذشته و با به پایان رسیدن روز اربعین که زوار به کشور بازگشتند و با توجه به اینکه امسال تعداد زوار بسیار افزایش یافته بود، با شدت تقاضا برای خرید دام زنده مواجه شدیم و همین موضوع باعث افزایش حدود پنج درصدی آن شد.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم دام زنده که ۱۰ هزار تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان بود به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت، گفت: به دنیال این موضوع قیمت هر کیلوگرم گوشت نیز افزایش یافت و قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی بدون دنبه که ۲۶ هزار و ۵۰۰ تا ۲۷ هزار تومان بود به ۲۸ هزار تومان رسید.

ملکی با بیان اینکه حداقل ۳۰ درصد از زوار بعد از بازگشت از کربلا گوسفند قربانی کردند، بیان کرد: همین موضوع تاثیرات خود را گذاشت ولی این افزایش قیمت، مقطعی است و بعد از پایان ماه صفر دوباره روال به حالت قبل برمی‌گردد.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران با بیان اینکه حدود ۹۰۰ واحد مجوز دار و دارای پروانه داریم، بیان کرد: گوسفند مرغوب معمولا از منطقه دام‌خیز کردستان وارد می‌شود و نظارت های لازم در این زمینه انجام می‌شود.
*ايسنا