کد خبر: ۶۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۰۵
جست‌وجوی فارسی به گوگل اضافه شد

پرسش‌های فارسی از گوگل

 جست‌و‌جوی گوگل در گوشی‌های هوشمند یک قابلیت فوق‌العاده کاربردی برای زبان‌های مختلف داشت که برای دیگر افراد دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید. خیلی جالب به نظر می‌آید که دستور و فرمانی را به گوشی بدهید و آن بلافاصله اجرا کند. مخصوصا وقتی منظورتان نوشتن یک پیام یا جست‌و‌جوی یک عبارت و نام باشد.

 به گزارش فرهيختگان آنلاين(FDN.IR)، در زبان انگلیسی همه این کارها به سادگی امکان‌پذیر بود تا اینکه اخیرا گوگل اعلام کرد این قابلیت برای زبان فارسی نیز فعال شده و دیگر می‌توان فارسی هم با گوشی حرف زد! گوگل در وبلاگ رسمی خود به زبان فارسی نوشته است که تایپ کردن «چلوکبابی‌های تهران» کار سختی نیست اما گفتنش از تایپ‌کردنش ساده‌تر است.

 این عبارت یعنی از این به بعد می‌توانید به فارسی سرچ کنید و به نتایج مورد نظر برسید. گوگل در همان وبلاگ توضیح می‌دهد برای استفاده از این قابلیت اگر گوشی شما دارای اندروید 2/2 به بالاست فقط با لمس‌کردن نشان میکروفون می‌توانید این قابلیت را فعال کنید در غیر این صورت باید اپلیکیشن مناسب این کار را دانلود کنید.

اما برای فعال‌کردن زبان فارسی در اندروید 5 نیز باید به بخش تنظیمات گوشی بروید، از آنجا وارد قسمت زبان شوید. تایپ صوتی گوگل را فعال و در بخش زبان‌ها زبان فارسی را انتخاب کنید.