کد خبر: ۶۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۸۲

فراستي: «خانه پدري» بايد توقيف شود/ اين يک فيلم ضدايراني است

 حضور مسعود فراستي در جشن رسانه ها در حوزه سينمامجله فرهنگي «هفت‌راه» : بحث اکران نسخه کامل فيلم «خانه پدري» پس از چهارسال توقيف اين روزها يکي از مهمترين بحث‌هاي سينمايي کشور است. فيلمي که به دليل خشونت بالا و محتوايش انتقادات بسياري را پس از نمايشش در جشنواره فجر گذشته برانگيخت.

به گزارش «هفت‌راه»، اما در اين ميان مسعود فراستي يکي از چهره‌هايي بود که تندترين انتقادات را به آخرين فيلم کيانوش عياري داشت. او زمان جشنواره و در يادداشتي با ضدايراني خواندن اين فيلم درباره «خانه پدري» نوشت:

«ريختن کلي آدم بدون شخصيت پردازي در خانه خوش آب و رنگ قديمي و پيگيري سرهم بندي شده سرنوشت آنها در طول دهه ها. يک ايده نيم خطي تکان دهنده که مي توانست نقدي آسيب شناسانه بر خرافات باشد و ناموس پرستي ارتجاعي و ضد انساني، که تبديل به فيلمي ضد ايراني شده.»

فراستي اما پس از جشنواره و در يکي از کلاس‌هايش توضيحات مفصل‌تري درباره «خانه پدري» مي‌دهد و آن را فيلمي ضدايراني مي‌داند که بايد توقيف شود. او در اين‌باره توضيح مي‌دهد: «يه چيز ديگر پشت فيلم است که بدتر از همه‌ي اين‌هاست و من نمي‌فهمم روشنفکران از چه چيزي خوششان مي‌ايد. اين فييلم ضدملي و ضدايراني است، يعني يکي اين را ببينيد مي‌گويد ما با اين وحوش طرفيم؟ کاملا معلوم است که وطن‌فروشي است اين فيلم و تعارف هم نداريم.»

و با مقايسه «خانه پدري» با فيلم ضدايراني «يک خانواده محترم» ادامه مي‌دهد: «اين تنها فيلم ايراني است که من واقعا با توقيفش موافق هستم. به نظرم اين از «يک خانواده محترم» هم فيلم بدتري است. اين فيلم پررنگ و لعاب‌تر و خطرناک‌تري است. در «يک خانواده محترم» همه‌چيز رو بود و بنابراين خطرش از اين فيلم کمتر بود.»
*سينماپرس