کد خبر: ۶۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۳۹

خودروی اسقاطی خود را بفروشید؛ پراید و تیبا بخرید

 مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از جایگزینی 20 هزار دستگاه از محصولات این شرکت با خودروهای فرسوده در سال جاری خبر داد که بر اساس آن خودرو صاحبان خودروهای فرسوده 25 میلیون ریال از آنها خریداری می شود.
 
 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سعید مدنی اظهار کرد: در یکی دو سال اخیر با توجه به مشکلاتی که خودروسازان در تولید محصول، تامین نقدینگی و تسهیلات بانکی داشتند طرح جایگزینی خودروهای فرسوده انجام نشد.
 
وی ادامه داد: با این حال در سال جاری با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این شرکت و با مذاکرات صورت گرفته با ستاد حمل و نقل و سوخت کشور، تصمیم به انجام طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گرفته شد.
 
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: تابستان امسال تفاهم‌نامه‌ای با ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور منعقد شده و مقرر شد 20 هزار دستگاه از محصولات سایپا جایگیزین خودروهای فرسوده شود.
 
مدنی سقف تسهیلات برای خودروهای انتخابی را 12 میلیون تومان با بازپرداخت 48 ماهه و سود 19.5درصدی اعلام و خاطرنشان کرد: هر دستگاه خودروی اسقاطی به مبلغ دو میلیون و 500 هزار تومان محاسبه می‌شود و بقیه مبلغ خودرو به صورت نقدی دریافت خواهد شد.
 
وی خودروهای گروه ایکس 100 و ایکس 200 را مشمول این طرح دانست و گفت: خودروهای گروه ایکس 100 شامل خودروهای پراید و پراید وانت و خودروهای گروه ایکس 200 شامل تیبا و تیبا هاچ بک است و براساس آیین‌نامه ستاد حمل و نقل و سوخت کشور، هر خودرویی جزو محصولات فرسوده قرار بگیرد قابلیت شرکت در این طرح را خواهد داشت.
 
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: تمام هزینه‌های این طرح بدون استفاده از منابع بانکی و توسط شرکت لیزینگ سایپا پرداخت شده و واگذاری خودروها نیز براساس زمان ثبت نام و اسقاط شدن خودروهای فرسوده توسط مشتریان صورت خواهد گرفت.
*ایسنا