کد خبر: ۶۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۵۷۳
لوموند:

این موضوع ذهن همه را به خود مشغول کرده است: احمدی نژاد اکنون چه کار می کند؟

اگرچه در حال حاضر پاسخ قطعی به این سوالات غیرممکن است، اما یک چیز قطعی است: محمود احمدی نژاد ویژگی لجبازی و قاطعیت خود برای این که برنامه هایش را با وجود مخالفت ها تا آخر به پیش ببرد، از دست نداده است.
لوموند نوشت: دانشگاه «ایرانیان» که توسط محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق، تاسیس شده، از سوی مقامات جدید، غیر قانونی اعلام شده است .

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری «تیک» Tik.ir، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران، در طول هشت سال در راس اخبار جهانی بود.


موضوعی که فکر همه را به خود مشغول کرده این است: رئیس جمهور سابق اکنون چه کار می کند؟ درحالی که هشت سال ریاست جمهوری اش (2005- 2013) هدف شدیدترین انتقادات اعضای دولت جانشین وی، حسن روحانی میانه رو بوده است، چرا او هیچگاه گفتگو را نپذیرفته است؟

اگرچه در حال حاضر پاسخ قطعی به این سوالات غیرممکن است، اما یک چیز قطعی است: محمود احمدی نژاد ویژگی لجبازی و قاطعیت خود برای این که برنامه هایش را با وجود مخالفت ها تا آخر به پیش ببرد، از دست نداده است.

در حالی که چندین بار، مقامات وزارت آموزش عالی اعلام کردندکه هیچ مجوزی به دانشگاه «ایرانیان » محمود احمدی نژاد داده نشده است، این موسسه پانزدهم دسامبر را آغاز «آموزش مجازی» خود اعلام کرد. در سایت موسسه به فارسی می خوانیم: « آموزش مجازی دانشگاه ایرانیان فعالیتش را با کمک استادان باتجربه در رشته های مختلف در سطح کارشناسی ارشد و دکترا آغاز می کند.»

موسسه بدون مجوز

در حالی که این دانشگاه ادعا می کند «بین المللی» است، سایت آن منحصراً به زبان فارسی است و نام آن به انگلیسی در بالای سایت ،دانشگاه ایرانی، نوشته شده است، که شامل یک اشتباه است چرا که کلمه ایرانی باید به صورت جمع نوشته شود.

این موسسه شروع آموزش های مجازی خود را اعلام کرده است، اما هنگامی که روی کلمه «دانشکده ها» کلیک می کنیم، دو گزینه: «زبان خارجی» و «حقوق» پدیدار می شود، و در حالی که صفحات مرتبط با دو گزینه بسیار به کندی تغییر می کند، تنها در آنها می توان این توضیح کوتاه را مشاهده کرد : «در حال احداث ».

محمود احمدی نژاد در روزهای آخر ریاست جمهوری خود، مجوز تاسیس این دانشگاه را از شورای عالی انقلاب فرهنگی که وی ریاست آن را به عهده داشت، گرفت. پس از به قدرت رسیدن حسن روحانی در اوت 2013 ، وزارت آموزش عالی این مجوز را لغو کرد.

سید حسین حسینی،مدیر توسعه آموزش وزارت آموزش عالی، گفت: «ما قبلاً تصمیم خود را درباره این دانشگاه [ که شامل لغو مجوز آن است] اعلام نموده ایم، در این ماجرا اکنون دیگر باید نهادهای قضایی وارد عمل شوند .»

هرچند مدت مدیدی است که محمود احمدی نژاد در رسانه ها دیده نمی شود، اما سایت های خبری ایران تصاویری از وی را در حال ملاقات با تهرانی ها در جلوی خانه اش در محله نارمک در شرق پایتخت نشان می دهند. هر روز دهها نفر در انتظار نوبت خود برای گفتگو با رئیس جمهور سابق درباره مشکلات در صف می مانند، به امید این که او بتواند به آنها کمک کند.

این صحنه ها در واقع یادآور روش معمول در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد است: رئیس جمهور سابق جلسات منظمی را با شهروندان تشکیل داده بود تا به مشکلات آنها گوش دهد و آنها را ترغیب کند تا به وی نامه بنویسند. با تکرار این اعمال آیا او آماده می شود تا بار دیگر به صحنه سیاسی ایران بازگردد؟ ماه های آینده تعیین کننده خواهد بود.