کد خبر: ۶۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۳۱

هلاکت بيش از ۱۵۰ عنصر داعش در يثرب و سنجار عراق

  فرماندهان و مسئولان امنيتي عراق از هلاکت بيش از ۱۵۰ نفر از عناصر گروه تروريستي داعش در جريان عمليات عليه اين گروه بويژه در دو منطقه يثرب و سنجار خبر دادند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از پايگاه خبري العهد، نيروهاي عراقي حمله عناصر مسلح از روستاي الخسفه به سد حديثه را خنثي کردند.

تحويل جسد 50 داعشي به پزشکي قانوني نينوا
درهمين حال، شبکه تلويزيوني السومريه نيوز عراق گزارش داد که پزشکي قانوني استان نينواي اجساد 50 عنصر گروه تروريستي داعش را تحويل گرفت. اين عناصر در حملات هوايي و درگيري با
نيروهاي پيشمرگه کرد در منطقه سنجار کشته شدند.

جنگنده هاي ائتلاف نيز حملات فشرده اي را به مقرهاي گروه داعش در ناحيه القياريه در جنوب استان نينوا صورت دادند. در اين حملات تعدادي داعشي کشته يا زخمي شدند.

خنثي سازي 40 بمب در ناحيه يثرب
در همين حال، نيروهاي امنيتي با کمک نيروهاي مردمي عراق دو منطقه در ناحيه يثرب در جنوب تکريت را آزاد و 27 عنصر مسلح را کشته و 40 بمب را خنثي کردند.

يک منبع امنيتي در استان صلاح الدين دراين باره گفت: نيروهاي امنيتي و نيروهاي مردمي منطقه البوهرين در جنوب ناحيه يثرب و منطقه الطريشه در شرق ناحيه المتعصم را از دست آزاد کردند.

از سوي ديگر، عدنان التميمي رئيس شوراي شهر منطقه المقداديه در شمال شرقي شهر بعقوبه واقع در استان ديالي از هلاکت پنج عنصر گروه تروريستي داعش در جريان خنثي سازي حمله
آنها به چهار مرکز امنيتي در اين منطقه خبر داد.

هلاکت 40 داعشي در منطقه البوحشمه
شبکه تلويزيوني المنار لبنان نيز گزارش داد: نيروهاي ارتش عراق و نيروهاي مردمي بيش از 40 عنصر داعش را در منطقه البوحشمه به هلاکت رساند.

افزايش تلفات انفجار المدائن به 26 کشته
درهمين حال، خبرگزاري فرانسه به نقل از مسئولان عراقي گزارش داد: آمار تلفات حمله انتحاري روز چهارشنبه به تجمع نيروهاي عشايري که درحال نبرد با داعش در منطقه المدائن در جنوب
شرقي بغداد هستند، به 26 کشته و 56 زخمي افزايش يافت.

آمار پيشتر از کشته شدن 21 نفر و زخمي شدن 48 نفر ديگر حکايت داشت.

هلاکت 70 داعشي در پيشروي ارتش در يثرب
درهمين حال، خبرنگار شبکه خبري العالم به نقل از فرماندهان عراقي شمار عناصر کشته شدن داعش در جريان پيشروي ارتش عراق در شهر يثرب در جنوب استان صلاح الدين را دستکم 70 نفر
برشمرد.

خبرنگار شبکه العالم در صلاح الدين گزارش داد: مناطق "الجمعيات" و "آل بوحشمه" جزء مهمترين پايگاه هاي داعش در شهر "يثرب" محسوب مي شود.

"ضرغام الهلالي" يکي از فرماندهان ارتش عراق در استان صلاح الدين به خبرنگار العالم گفت: هماهنگي و همکاري ارتش و نيروهاي مردمي بسيار خوب است. ارتش از چند محور وارد شهر يثرب
شده و تلفات و خساراتي سنگين به گروه تروريستي داعش وارد کرده است.

وي تلفات و خسارات ارتش در درگيري با داعش در شهر يثرب را "اندک" توصيف کرد.

"طالب الفتلاوي" يکي ديگر از فرماندهان ارتش عراق نيز به العالم گفت: هيچ يک از تروريست هايي که با ما درگير شدند، جان سالم از مهلکه به در نبردند و تعداد تلفات داعش بيش از 70 کشته است.

بمبگذاري هاي داعش و شليک تک تيراندازان اين گروه تروريستي نتوانسته مانع پيشروي ارتش در شهر يثرب شود و ارتش مصمم است در چند روز آينده اکثر مناطق اين شهر را پاکسازي و آزاد کند.
*تسنيم