کد خبر: ۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۹۸

القاعده مصر دست به دامان همتای عراقی خود شد

سازمان اطلاعات نظامی عراق فاش کرد، نامه‌ای به دست آورده که در آن القاعده مصر از رهبر القاعده عراق خواسته است تا به آنها در رویارویی با نیروهای امنیتی مصر کمک کند.


 به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الریاض عربستان، صادق الجبوری، مدیر روابط عمومی و بخش رسانه‌ای سازمان اطلاعات نظامی عراق اعلام کرد: این سازمان اخیرا نامه‌ای به دست آورده که در آن العاصی بن ابی بکر، "امیر القاعده در مصر" از ابوبکر البغدادی، رهبر القاعده عراق موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام"، خواسته است تا به آن‌ها در رویارویی با نیروهای امنیتی و قبطی‌های مصر(مسیحیان) کمک کند. 



الجبوری ادامه داد: این امر در حقیقت ثابت می‌کند که اخوان المسلمین مصر در اقدامات خشونت آمیز اخیر در عراق دست داشته و با القاعده در ارتباط است.


این مسئول عراقی همچنین خاطرنشان کرد: القاعده در عراق، جهان عرب و کشورهای اسلامی به خاطر اقدامات خشونت آمیز و اجرای طرح‌هایی که هدف آن حکومت بر کشورهای عربی با کمک برخی مزدوران داخلی است، خطری بزرگ به شمار می‌رود و باید اعلام کنم که سازمان اطلاعات نظامی عراق همواره اعضای القاعده را تحت پیگرد قرار داده و برای شناسایی آنها تلاش می‌کند.


بنا به گفته الجبوری در متن نامه کشف شده خطاب به ابوبکر البغدادی آمده است: می‌دانیم که تو همواره در راه "اسلام" از یاری مسلمانان و تلاش دائم برای اجرای شریعت اسلامی دست نمی‌کشی و هرگز از یاری مسلمانان در هیچ جای جهان در صورت امکان چشم نخواهی پوشید. چنانکه قبلا نیز این را در دولت اسلامی عراق و شام در زمان ابومصعب الزرقاوی (رهبر سابق القاعده درعراق) شاهد بوده‌ایم.


در این نامه همچنین خطاب به البغدادی آمده است: برادرانت در مصر در این روزهای دشوار از شما طلب یاری می‌کنند.


بنا به گفته الجبوری در پایان نامه مذکور العاصی بن ابوبکر از برخی رهبران گروه‌های جهادی در مصر به شدت انتقاد کرده است.