کد خبر: ۷۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۶

وزير ورزش منتظر استعفاي کفاشيان است؟

 وزير ورزش هنوز هم فکر مي‌کند اگر کفاشيان قصد کناره گيري از رياست فدراسيون فوتبال را دارد، بايد استعفاي خود را به وزارت ورزش ببرد.

محمود گودرزي وزير ورزش پس از بازديد سرزده از تمرين تيم ملي هندبال در جمع خبرنگاران ايستاد و پاسخگوي سوالات آن‌ها شد. خبرنگاران پس از سوال‌هايي که از گودرزي در مورد هندبال پرسيدند، وارد بحث فدراسيون فوتبال شدند. يکي از سوالات آن‌ها اين بود که «آيا شايعه استعفاي کفاشيان در وزارت ورزش صحت دارد؟» وزير در پاسخ به اين سوال گفت: «من استعفايي نديده‌ام و از اين موضوع بي خبر هستم.» خبرنگار ديگري از گودرزي پرسيد: «اگر کفاشيان استعفا بدهد آن را قبول مي‌کنيد؟» که وزير در پاسخ گفت: «اگر کفاشيان استعفا بدهد بايد آن را بررسي کنيم.»

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين؛ نکته جالب اين ماجرا آنجاست که وزير ورزش هنوز هم معتقد است اگر کفاشيان قصد کناره‌گيري از سمت خود را دارد، بايد استعفايش را به وزارت ورزش ببرد و هيچ حرفي از اين نزده که بررسي استعفاي رئيس فدراسيون فوتبال از اختيارات مجمع است نه از اختيارات وزير ورزش. اين در حالي است که کفاشيان منتخب مجمع فدراسيون فوتبال است و اگر هم قصد کناره‌گيري دارد، فقط بايد استعفايش را به مجمع ببرد.

فدراسيون فوتبال يکي از معدود فدراسيون‌هايي است که اساسنامه آن، به وزير ورزش اجازه نمي‌دهد رئيس فدراسيون را عوض کند. پس از تعليق فدراسيون فوتبال توسط فيفا و تنظيم اساسنامه جديد، در اين اساسنامه حق وزير ورزش براي تغيير رئيس فدراسيون گرفته شد و حالا گودرزي هم نمي‌تواند کفاشيان را برکنار کند. اهالي فوتبال اعتقاد دارند اگر گودرزي چنين حقي داشت، تا به حال حتما کفاشيان برکنار شده بود. تنها راه وزير براي تغيير رئيس فدراسيون فوتبال، برگزاري مجمع فوق العاده با موضوع برکناري رئيس فدراسيون است که گودرزي براي رسيدن به هدف خود بايد راي اکثريت مجمع را داشته باشد. اما اکثريت اعضاي مجمع فدراسيون هم شايد انتقاداتي نسبت به نحوه مديريت کفاشيان داشته باشند، اما به هيچ وجه موافق انجام تغييرات توسط وزير ورزش نيستند.

حالا اما شايعه استعفاي کفاشيان شنيده شده و وزير هم گفته که استعفايي به دستش نرسيده است. به نظر مي‌رسد وزير هنوز باور نکرده که اگر کفاشيان قصد رفتن داشته باشد، استعفايش را به وزارت ورزش نخواهد داد و آن را به مجمع خواهد برد. دقيقا دي ماه دو سال قبل که کفاشيان در شرايط بحراني به سر مي‌برد، بحث استعفاي او مطرح شده بود و خود او اعلام کرد که براي کناره‌گيري از رياست فدراسيون، دو راه بيشتر ندارد؛ اول اينکه هدايت فدراسيون را به نايب رئيس اول خود بسپارد و دوم اينکه بماند، مجمع انتخابي رئيس فدراسيون را برگزار کند و بعد از فوتبال برود.

حالا هم که آيت اللهي نايب رئيس اول فدراسيون برکنار شده و جانشين او هم مشخص نشده، راه کناره گيري کفاشيان از رياست فدراسيون اين است که خودش مجمع انتخابي را برگزار کند و با مشخص شدن رئيس جديد، خودش از فوتبال برود. در چنين شرايطي هم بعيد به نظر مي‌رسد که کفاشيان چنين قصدي داشته باشد.
*خبرآنلاين