کد خبر: ۷۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۳۹

بازتاب برد ايران در رسانه ها و سايت هاي خارجي

 پيروزي تيم ملي فوتبال کشورمان مقابل امارات وصعود آن به عنوان تيم نخست ازگروه C اين مسابقات بازتاب خوبي در رسانه هاي خارجي داشت.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، بردتيم ملي کشورمان در رسانه هاي مختلف خارجي و سايت فدراسيون بين المللي فوتبال(فيفا)وکنفدراسيون فوتبال آسيا بازتاب خوبي داشت و همه از صعود ايران به عنوان تيم نخست در دقايق پاياني خبر دادند.

اکثراين رسانه ها از بازي دفاعي ايران صحبت کرده و همچنين آسوشيتدپرس ازاحتمال آفسايد بودن گل تيم ملي کشورمان سخن گفته است.

**خبرگزاري آسوشيتدپرس در باره پيروزي ايران نوشت، با وجود بازي روان و عملکرد هنرمندانه عمر عبدالرحمن بازيساز اماراتي، هيچ يک از دو تيم تا آخرين دقايق بازي موفق به گلزني نشدند تا آنکه گل دقايق آخر قوچان نژاد بازيکن تعويضي ايران به تيم صدرنشين آسيا کمک کرد از مصاف احتمالي مقابل ژاپن در يک چهارم نهايي رهايي يابد.

به نظر مي رسيد گلي که با ضربه سر قوچان نژاد از فاصله نزديک به ثمر رسيد، آفسايد باشد.
درسيدني نيز بحرين با نتيجه دو بر صفر قطر را شکست داداين ديدار آخرين بازي دو تيم در جام ملتهاي آسيا بود.

**خبرگزاري رويترز نگاه ويژه اي به هواداران تيم ملي ايران داشته و سهم آنها را درپيروزي تيم کشورمان بسيار زياد دانسته است.

اين خبرگزاري اين پيروزي را نفس گير توصيف کرد و افزود: تيم ملي فوتبال ايران در اين ديدار حساس که تکليف صدرنشيني در گروه سوم را تعيين مي کرد با گل دقيقه 90 رضا قوچان نژاد، آخرين بازيکن تعويضي تيم ايران، برابر امارات به برتري يک بر صفر رسيد و در صدر گروه قرار گرفت.

رويترز درمورد تشويق هاي بي امان هواداران تيم ملي ايران در ورزشگاه نيز نوشت: آنها چون مي دانستند پيروزي در اين مسابقه راه تيم ايران را براي رسيدن به قهرماني هموارتر مي کند، اين برد را همانند قهرماني در مسابقات جام ملت هاي آسيا جشن گرفتند.

** سايت فدراسيون بين المللي فوتبال ( فيفا) اين ديدار را يکي از مهيج ترين بازي هاي جام ملت هاي آسيا ناميد.

فيفا نوشت: تيم ملي فوتبال ايران در اين ديدار حساس با گل رضا قوچان نژاد در وقت هاي تلف شده به برتري يک بر صفر دست يافت و به عنوان صدرنشين گروه خود به مرحله يک چهارم نهايي راه يافت.

تيم ايران بدين ترتيب بايد در مرحله بعد به مصاف يکي از دو تيم عراق و يا اردن برود اما امارات بايد با صدرنشين گروه D يعني ژاپن روبرو شود.

فيفا در ادامه گزارش خود از اين مسابقه به دليل حملات متعدد دو تيم، به عنوان يکي از مهيج ترين ديدارهاي جام ملت ها نام برد و اضافه کرد: قوچان نژاد در اين بازي که به نظر مي رسيد نخستين تساوي جام ملت هاي آسيا خواهد بود، با فرار از تله آفسايد امارات، تک گل بازي را به ثمر رساند و يازده هزار تماشاگر ايراني حاضر در ورزشگاه را به شور آورد.

** خبرگزاري فرانسه:ايران با گل ستاره تعويضي خود صدرنشين شد
خبرگزاري فرانسه نيز در گزارشي نوشت: رضا قوچان نژاد ستاره تعويضي ايران در ديدار مقابل امارات متحده عربي در اولين دقيقه وقت تلف شده علاوه بر يک پيروزي هيجان انگيز، صدرنشيني گروه سي را نصيب ايران کرد.

اين خبرگزاري افزود: ضربه سرقوچان نژاد معروف به گوچي جمعيت 11 هزار نفري حاضر در ورزشگاه بريزبن را که اکثر آنها ايراني بودند، منفجر شد.

با اين برد، ايران حريف تيم دوم گروه دي در مرحله يک چهارم نهايي خواهد شد که عراق يا اردن است و با ژاپن مدافع قهرماني روبرو نخواهد شد.

به نوشته اين خبرگزاري، به نظر مي رسيد اين مسابقه تماشايي اولين تساوي اين تورنمنت را رقم بزند، تا آنکه مهاجم چارلتون آتلتيک با گل خود ايران را پيش انداخت.

در حالي که دو تيم کاملا هجومي بازي مي کردند، اين ديدار برخي از هيجان انگيزترين صحنه هاي فوتبال اين تورنمنت را رقم زد. در شروع اين بازي پرشتاب، هر دو تيم فرصت هاي خوبي براي گلزني داشتند.

دو فرصت ايران براي گلزني توسط سردار آزمون و علي رضا جهان بخش به نتيجه نرسيد.
نيمه دوم اين ديدار نيز هيجان انگيز بود. دو تيم تمام تلاش خود را کردند؛ بدون آنکه هيچ فرصت واقعي گلزني فراهم شود.

اما در حالي که به نظر مي رسيد تساوي نتيجه حتمي اين ديدار خواهد بود، بازيکن تعويضي ايران پيروزي را براي قهرمان سه دوره جام ملتهاي آسيا قطعي کرد.

**خبرگزاري کويت: بازي فني مقابل فيزيکي
خبرگزاري کويت نيز نوشت : در لحظه اي که تصور نمي رفت، ايران بر امارات غلبه کرد و با صدرنشيني به يک چهارم نهايي صعود کند.

اين خبرگزاري درتحليلي نوشت:در لحظه هاي پاياني که تصور نمي شد گلي زده شود، تيم ايران توسط رضا قوچان نژاد مقابل حريف به گل رسيد و با کسب 3 برد و صدرنشيني به مرحله يک چهارم نهايي صعود کرد.
اين رسانه افزود:دو تيم با بالاترين سطح احتياطي مقابل هم بازي کردند تا لطمه اي نبينند.
*ايرنا