کد خبر: ۷۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۴۳۶
وکیل شاکیان مرتضوی خبر داد:

تغییر ناگهانی بازپرس رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی

یکی از وکلای پرونده شکایت از سعید مرتضوی با انتقاد از تغییر بازپرس این پرونده از تهیه نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه مبنی بر...

یکی از وکلای پرونده شکایت از سعید مرتضوی با انتقاد از تغییر بازپرس این پرونده از تهیه نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه مبنی بر بازگرداندن بازپرس جعفری برای رسیدگی و اتمام پرونده اتهامی سعید مرتضوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»،پیمان حاج محمود عطار  از تغییر ناگهانی بازپرس رسیدگی به پرونده اتهامات سعید مرتضوی خبر داد و افزود: قاضی «علیزاده» جایگزین محمدحسین جعفری بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 28 تهران شده است.

وی با انتقاد از این تغییر گفت: قاضی «جعفری» تاکنون  یکسال و نیم این پرونده را بررسی کرده و بر روی اتهامات و موضوعات این پرونده اشراف کامل پیدا کرده بود، رسیدگی به پرونده مرتضوی برای اوایل بهمن ماه بود که با این اتفاق مسلما رسیدگی و بررسی این پرونده مجددا زمان‌بر خواهد شد و به تعویق می‌افتد.

این وکیل پرونده شکایت از سعید مرتضوی که با آنا گفتگو می کرد، یادآور شد: بازپرس محمدحسین جعفری، بازپرس رسیدگی کننده به پرونده رئیس سازمان غذا و دارو، مسعود میرکاظمی وزیر بازرگانی و وزیر نفت دولت احمدی نژاد، بابک زنجانی و محمد رویانیان بوده است و تاکنون پرونده‌های سنگین بسیاری را در اختیار داشته است. او از شاکیان سعید مرتضوی، تحقیق و از نیروی انتظامی، سازمان بازرسی کل کشور و وزارت اطلاعات نیز استعلامات لازم را کرده بود و به طور کامل به محتوای این پرونده‌ اشراف داشت.

حاج محمود عطار خطاب به مسئولان دستگاه قضایی تاکید کرد: اجازه دهید قاضی یک پرونده را به پایان برساند و پس از آن اقدام به تغییر حکم کنید زیرا به عنوان مثال پرونده اتهامات مرتضوی پرونده‌ای قطور و سنگین است و مثل پرونده یک چک بلا محل نیست که با یک روز مطالعه به پایان برسد و بتوان حکم داد. بنابراین باید تلاش کنیم بازپرس پرونده تا اتمام این پرونده باز گردد.

وی افزود: با هدف بازگرداندن بازپرس پرونده برای رسیدگی و بررسی نهایی آن، به همراه مصطفی ترک همدانی  نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه نوشته‌ایم.

حاج محمود عطار با بیان اینکه تغییر بازپرس پرونده مرتضوی در این مقطع حساس می‌تواند روند رسیدگی را سال‌ها به تاخیر اندازد تصریح کرد: گزارش کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی به تنهایی چندین صفحه است بنابراین بازپرس جدید این پرونده باید چندین بار آن را مطالعه کند تا به جزئیات آن مسلط شود زیرا قاضی پرونده بسیاری از سوالات را برای رفع ابهام به صورت شفاهی از مرتضوی پرسیده که این موارد در پرونده به صورت مکتوب ثبت نشده است.

 محمدحسین جعفری بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 28 تهران طی حکمی مسئولیت این شعبه را واگذار و تصدی شعبه 5 دادسرای جرائم اقتصادی را پذیرفته است. به گفته مصطفی ترک همدانی پیش بینی می‌شود بر همین اساس وقت رسیدگی از پیش تعیین شده برای روزهای 7 و 8 بهمن برای رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی به دلیل این تغییرات تجدید شود.