کد خبر: ۷۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۹۶

پيش‌بيني وضعيت هواي آخر هفته در کل کشور

  مديرپيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي کشور آخرين پيش‌بيني‌ها از وضعيت آب و هواي کشور را تشريح کرد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، احد وظيفه گفت: بر اساس نقشه‌هاي پيش‌يابي طي امروز و فردا جوي آرام در غالب مناطق کشور حاکم خواهد بود که افزايش آلاينده‌هاي جوي در شهرهاي صنعتي را به دنبال خواهد داشت.

وي افزود: از بعد از ظهر پنجشنبه و روز جمعه با نفوذ جريانات سرد شمالي ضمن کاهش دما در نوار شمالي کشور به ويژه سواحل درياي خزر و شمال شرق، بارش در اين نواحي، بخشهايي از شرق و دامنه‌هاي مرکزي و شرقي البرز رخ خواهد داد. همچنين اين سامانه در روز شنبه نيز سبب بارش پراکنده در سواحل و شمال شرق شده و به تدريج از کشور خارج مي شود.

به گفته وي، در روز جمعه به سبب وزش باد، انتظار مي‌رود از ميزان غلظت آلاينده‌هاي جوي به طور موقت کاسته مي شود.

مدير پبش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي کشور با اشاره به وضعيت هواي تهران اظهار کرد: بر اين اساس، آسمان تهران در روز پنج شنبه نيز صاف در پاره‌اي از نقاط غبار محلي و در اوايل شب افزايش ابر در ارتفاعات، بارش پراکنده و گاهي وزش باد پيش‌بيني مي‌شود. حداقل و حداکثر دما در اين روز 2 و 10 درجه سانتيگراد خواهد بود. در روز جمعه نيز آسمان پايتخت نيمه ابري، گاهي وزش باد و در شهرهاي شرقي بارش پراکنده و بتدريج کاهش ابر روي خواهد داد. حداقل و حداکثر دما در اين روز به 1 و 8 درجه سانتيگراد خواهد رسيد.
*ايسنا