کد خبر: ۷۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۵۶

کتاب سوزی گسترده داعش در موصل / اساتید دانشگاه موصل قتل عام می شوند!

گروه تروریستی داعش هزاران جلد کتاب ارزشمند را در عراق به آتش کشید.
گروه تروریستی داعش هزاران جلد کتاب ارزشمند را در عراق به آتش کشید.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، داعشی ها کتاب های مختلفی را از کتابخانه های شهر موصل(استان نینوا) و منطقه مقدادیه( استان دیاله) جمع آوری و در برابر چشم مردمی که جز سکوت چاره ای نداشتند به آتش کشیدند.

منابعی در موصل خبر دادند داعشی ها کتاب های ادبی اعم از شعر، داستان و ... را از کتاب خانه های ویژه شهر جمع آوری کردند و در برابر چشم مردم در شمال شهر به آتش کشیدند.

هم زمان منبعی محلی در استان دیاله تاکید کرد داعشی ها در بازرسی از منازل شهروندان در منطقه مقدادیه بیش از هزار عنوان کتاب ادبی، شعری، علمی و دینی را جمع آوری کردند و در منطقه زور در شمال مقدادیه به آتش کشیدند.

داعش در توجیه این کار اعلام کرد، این کتاب ها حاوی مطالبی است که بر خلاف اعتقادات دولت اسلامی است در نتیجه درباره نگهداری چنین کتاب هایی هشدار می دهیم.

به گزارش پایگاه خبری ایلاف، شهروندان موصلی در صفحات مختلفی در فیسبوک نوشتند که با چشمانشان دیده اند داعشی ها در حالی که شعارهای حماسی می دادند کتاب های مختلف تاریخی، ادبی، فلسفی، جامعه شناسی ، دینی، علمی و ...را در کنار مجلات ویژه علمی و نرم افزارهای رایانه ای به آتش کشیدند. آنان به گونه ای شعار می دادند که گویی سرزمینی را فتح کرده اند.

 داعش اساتيد دانشگاه موصل را به قتل مي‌رساند

گروه تروریستی داعش اساتید دانشگاه موصل را به قتل می رساند.

کمیته عالی حقوق بشر عراق اعلام کرد گروه تروریستی داعش تاکنون شماری از اساتید دانشگاه موصل را به علت مخالفت با این گروه اعدام کرده است.

فاضل الغراوی عضو کمیته عالی حقوق بشر عراق گفت: قتل اساتید دانشگاه موصل، ادامه خط مشی کشتار و نسل کشی است که همه ملت عراق با آن روبرو هستند.

الغراوی افزود: داعش مغزهای عراق و اساتید دانشگاه را که با سیاست های آن مخالفت می کنند، اعدام می کند. این جنایت یکی از موارد جنایت ضد بشری داعش است.

وی از جامعه جهانی و نیز دولت و پارلمان عراق خواست تا این جنایت ها را محکوم کنند.