کد خبر: ۷۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۲۸

عراق برای‌نبرد با داعش درخواست کمک کرد

نخست وزیر عراق در دیدار با همتای بریتانیایی خود، روابط دوجانبه، راههای مقابله با گروه تروریستی 'داعش' و موضوع آموزش و تسلیح نیروهای امنیتی عراق را بررسی کرد و با اشاره به خطرات بین المللی داعش، خواستار کمک هرچه بیشتر جامعه جهانی برای مقابله با این گروه تروریستی شد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، دفتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز پنج شنبه در بیانیه ای با اعلام این مطلب افزود: در این دیدار که در دفتر نخست وزیری انگلیس در لندن برگزار شد، العبادی بر لزوم ارایه کمک بیشتر جامعه جهانی به عراق در جنگ علیه داعش تاکید کرد.

در این دیدار، همچنین مسائل مشترک و اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و منطقه بررسی و بر همکاری های اقتصادی با توجه به وضعیت کنونی عراق به دلیل کاهش بهای نفت تاکید شد.

نخست وزیر انگلیس نیز در این دیدار قول داد که به عراق در زمینه های مختلف کمک کند.

حیدرالعبادی روز گذشته برای شرکت در کنفرانس ائتلاف بین المللی ضدداعش وارد لندن پایتخت انگلیس شد.

در حالی که بسیاری از کارشناسان مسایل منطقه معتقدند گروه تروریستی داعش دست پرورده آمریکا و هم پیمانان غربی و عربی آن کشور است، واشنگتن با همراهی متحدانش، از چند ماه قبل حملات هوایی محدودی را با عنوان مبارزه با این گروه تروریستی در خاک عراق و سوریه اجرا کرده است.

گزارش ها نشان می دهد این حملات نه تنها تاثیر مشهودی در جلوگیری از اقدامات تروریست های داعش نداشته، بلکه به زیرساخت های این دو کشور آسیب وارد کرده و به قیمت جان غیرنظامیان نیز تمام شده است.

با این حال ارتش عراق در چند ماه اخیر توانسته است با کمک نیروهای داوطلب مردمی و عشایر، پیروزی هایی را به دست آورده و برخی شهرها را از وجود تروریست ها پاکسازی کند.

تروریست های تکفیری داعش از 9 ژوئن (19خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق، بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده و مرتکب جنایت های زیادی شده اند.
*ایرنا