کد خبر: ۷۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۲۸۰
در ضربات پنالتی،

ایران از عراق شکست خورد

دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و عراق که در 120 دقیقه با نتیجه تساوی 3بر3 به پایان رسیده بود در ضربات پنالتی به سود تیم ملی عراق به پایان رسید تا تیم ملی کشورمان به عنوان دفاعی ترین تیم وداع تلخی با جام داشته باشد.
 دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و عراق که در 120 دقیقه با نتیجه تساوی 3بر3 به پایان رسیده بود در ضربات پنالتی به سود تیم ملی عراق به پایان رسید تا تیم ملی کشورمان به عنوان دفاعی ترین تیم وداع تلخی با جام داشته باشد.

به گزارش «تیک»، این دیدار که روز جمعه در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2015در ورزشگاه کانبرا استرالیا در حضور حدود 20هزار تماشاگر برگزار شد در 120دقیقه با نتیجه 3 بر3 به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی بکشد.

گل های تیم ملی کشورمان در طول وقت قانونی و اضافه این دیدار را سردار آزمون، مرتضی پور علی گنجی و رضا قوچان نژاد در دقایق 24، 103و 119 وارد دروازه عراق کردند و برای عراق نیز احمد یاسین، یونس محمود و ضرغام اسماعیل در دقایق 56، 93 و 115 از روی نقطه پنالتی گلزنی کردند تا تیم برنده در ضربات پنالتی مشخص شود.

برای تیم ایران در این دیدار علیرضا حقیقی، احسان حاج صفی، سید جلال حسینی، جواد نکونام، مسعود شجاعی، مرتضی پورعلی گنجی، وریا غفوری، آندرانیک تیموریان، سردار آزمون، اشکان دژاگه و مهرداد پولادی به میدان رفتند که مهرداد پولادی در دقیقه 42 از زمین مسابقه اخراج شد. همچنین رضا قوچان نژاد، علیرضا جهانبخش و وحید امیری برای تیم ایران در این بازی به میدان رفتند.

برای تیم ملی ایران در این دیدار احسان حاج صفی نخستین ضربه پنالتی را زد که توپ ازبالای دروازه عراق به بیرون رفت. مرتضی پور علی گنجی دومین پنالتی زن تیم ملی بود که او به زیبایی پنالتی خود را تبدیل به گل کرد. جواد نکونام کاپیتان تیم ملی کشورمان ضربه سوم پنالتی ایران را به زیبایی به سمت چپ دروازه بان عراق زد. سید جلال حسینی چهارمین پنالتی ایران را به سمت دروازه عراق زد که این پنالتی نیز وارد دروازه عراق شد. وریا غفوری پشت پنجمین ضربه پنالتی ایران ایستاد که موفق این شد این پنالتی را برخلاف حرکت دورازه بان عراق وارد دروازه این تیم کند. علیرضا جهانبحش ششمین پنالتی ایران را نیز موفق شد وارد دروازه ایران کند. آندرانیک تیموریان هفتمین پنالتی ایران را به سمت دروازه عراق زد که او نیز به زیبایی این تیم را وارد دروازه حریف کرد. وحید امیری هشتمین پنالتی ایران را به سمت دروازه عراق زد که به تیرک دروازه خورد و بازگشت.

سعد عبدالامیر نخستین ضربه پنالتی عراق را نیز به بیرون زد تا دو تیم در ضربات پنالتی هم مساوی کار را شروع کنند. ولید سالم دومین پنالتی عراقی را گل کرد تا دو تیم بازهم به مساوی برسند. ضرغام اسماعیل سومین پنالتی زن عراقی ها بود که به با وجود واکنش خوب حقیقی موفق شد دروازه ایران را باز کند. علی عدنان نیز چهارمین پنالتی عراقی ها را تبدیل به گل کرد تا دو تیم در ضربات پنالتی سه بر سه باشند. یونس محمود کاپیتان تیم ملی عراق پشت آخرین ضربه پنالتی تیم ملی عراق ایستاد که با روحیه بالای خود ضربه چیپ را وارد دروازه ایران کرد. یاسر قاسم نیز ششمین ضربه پنالتی عراق گل کرد تا بازهم کار به تساوی بکشد. مروان حسین هفتمین پنالتی عراق ها را نیز تبدیل به گل کرد. سالم شاکر هشتمین پنالتی عراقی ها تبدیل به گل کرد تا ایران از دور مسابقات حذف شود.