کد خبر: ۷۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۴

جان کری: تروریست‌ها برای تکرار حملات یازدهم سپتامبر، برنامه‌ریزی می‌کنند

جان کری وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در جریان نشست مشترک خبری با فیلیپ هاموند همتای انگلیسی اش در لندن گفت هرچند ائتلاف بین المللی علیه داعش توانسته است جلوی پیشرفت های این گروه تروریستی را در عراق بگیرد اما هنوز کارهای زیادی برای مقابله با داعش باید صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، وی در این نشست خبری، بر لزوم برگزاری نشست ماهانه میان کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف بین المللی علیه داعش برای انجام هماهنگی ها تاکید کرد و گفت: این نشست ها برای انجام هماهنگی لازم است چون کارهای زیادی بایستی انجام شود.

کری درهمین حال هشدار داد: واقعیت این است که گروه های تروریستی مدت طولانی است برای تکرار حملات تروریستی مانند حملات یازدهم سپتامبر، برنامه ریزی می کنند.

وی گفت : این گروه ها به هر کسی که با آنها موافق نباشد، حمله می کنند وهدف آنها سرکوب و گسترش حس سرکوبگرانه پوچ درخصوص شیوه ای که مردم باید زندگی کنند است. آنها هم اکنون این تهدید را درباره گروگان های ژاپنی مطرح کرده اند. معتقدم که این چالشی برای همه و زمانه ما شمرده می شود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین دربخش دیگری از سخنانش به وقایع اخیر یمن پرداخت و گفت: رییس جمهور یمن تمامی و یا بخش زیادی از خواسته های 'حوثی ها' را قبول کرده است.

هاموند وزیر امور خارجه انگلیس هم در این نشست خبری با اشاره به حضور 60 کشور در ائتلاف علیه گروه داعش در عراق و سوریه گفت: این نشست فقط درباره همکاری نظامی با عراق نیست، بلکه همکاری در دیگر زمینه ها از جمله جلوگیری از سفر نیروهای افراطی به سوریه و تامین مالی داعش است.

وزیرخارجه انگلیس گفت: ما خیلی روشن گفته ایم که تضعیف دیدگاه ها و تبلیغات داعش و جلوگیری از سفر جنگجویان خارجی به منطقه و متوقف کردن منابع مالی داعش به اندازه عملیات نظامی مهم است. ما ضمن اینکه لازم است درباره عملیات نظامی خوشبین باشیم، تلاش می کنیم نیروهای عراقی را تقویت کنیم که البته همیشه گفته ایم این کار زمان می برد.

هاموند گفت: باید تلاش کنیم جلوی تبلیغات داعش را در کشورهای خودمان بگیریم و با تدابیر امنیتی از کشورهای خودمان دفاع کنیم.

جان کری وزیر خارجه آمریکا به منظور شرکت در کنفرانس مقابله با داعش روز پنجشنبه وارد لندن شد.

در این نشست مقامات 22 دو کشور ازجمله فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس ، جان کری وزیر خارجه آمریکا ، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه و حیدر العبادی نخست وزیر عراق دارند.

مقامات انگلیسی تاکید کردند شرکت کنندگان در نشست لندن ، اقدامات اضافی را با هدف تضعیف داعش و نابودی این گروه تصویب خواهند کرد.

گفته می شود نخست وزیرعراق در این نشست قصد دارد در خصوص تلاش های بغداد در مقابله با داعش، صحبت کرده و خواستار آموزش و تجهیزات بیشتر برای سربازان عراقی شود.

ائتلاف بین المللی علیه داعش که تابستان گذشته ایجاد شد تاکنون نشست های گوناگونی برای هماهنگی اعضا و بررسی راه های رویارویی با داعش برگزار کرده و با تصمیم هایی عملی نیز همراه بوده است، اما تاکنون به موفقیت چشمگیری دست نیافته است.