کد خبر: ۷۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۴

وزیر اقتصاد: خطای حذف یارانه ثروتمندان بالاست

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد حذف یارانه ثروتمندان گفت: می‌توانیم افراد پردرآمد را شناسایی کنیم، ولی هر چه حوزه شناسایی بالاتر رود و سراغ افراد بیشتری برویم، میزان خطا بیشتر می‌شود و مشکل دولت هم همین است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد حذف یارانه ثروتمندان گفت: می‌توانیم افراد پردرآمد را شناسایی کنیم، ولی هرچقدر حوزه شناسایی ما بالاتر می رود و سراغ افراد بیشتری می‌رویم، میزان خطای ما بیشتر می شود و مشکل دولت هم همین است. به گفته وی، خطای نوع اول و دوم در شناسایی بالاست و در زمانی که پرداخت یارانه صورت گرفت، باید در ابتدا به صورت هدفمند شناسایی انجام می‌شد، ولی متاسفانه انجام نشد و امسال با افزایش قیمت حامل‌های انرژی، درآمدهای حاصله به صورت هدفمند توزیع شد.

وی با اشاره به روش های موجود برای شناسایی کم درآمدها، گفت: از روز اول پرداخت نقدی باید این گونه عمل می کردند و درباره مرحله دوم که ما ابتکار عمل را به دست داشتیم، نیازمندان را مورد توجه قرار دادیم، هرچند اگر به ثروتمندان متمرکز می شدیم، درصد خطا بالا می‌رفت.