کد خبر: ۷۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۴

ظريف عازم عربستان شد

  محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان براي شرکت در مراسم ترحيم ملک عبدالله بن عبدالعزيز از سوئيس عازم عربستان سعودي شد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، ظريف به منظور شرکت در چهل و پنجمين اجلاس مجمع جهاني اقتصاد به سوئيس سفر کرده بود که در پي درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان از داووس عازم رياض شد.

وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران روز جمعه با انتشار بيانيه اي در گذشت ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودي را تسليت گفت.

مرضيه افخم سخنگوي وزارت خارجه درگذشت پادشاه عربستان سعودي را به دولت و مردم اين کشور تسليت گفت و تصريح کرد: دکتر ظريف وزير امور خارجه کشورمان به نمايندگي از دولت جمهوري اسلامي ايران در مراسم رسمي که روز شنبه از سوي عربستان سعودي برگزار مي شود، شرکت مي کند.

ملک عبدالله بن عبدالعزيز متولد سال 1924، در سال 2005 پس از مرگ برادرش ملک فهد، پادشاه عربستان شد که بامداد ديروز(جمعه) در بيمارستاني در رياض درگذشت.

ملک عبدالله 31 دسامبر(10 ديماه) در بيمارستان بستري شد و نتايج آزمايشات پزشکي مشخص کرد که به عفونت ريه مبتلا شده است. وي در سال هاي اخير از بيماري هاي مختلفي رنج مي برد.

از زمان بستري شدن ملک عبدالله در بيمارستان، وليعهد ملک سلمان وظايف او را برعهده گرفته بود. سلمان همزمان با وليعهدي، از سال 2012 وزير دفاع اين کشور هم بود.

«اميرسلمان بن عبدالعزيز» به عنوان پادشاه جديد اين کشور و «امير مقرن بن عبدالعزيز» (برادر ناتني ملک عبدالله) به عنوان وليعهد انتخاب شده اند.
*ايرنا