کد خبر: ۷۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۱

سازمان ملل: انتقادها از "کيم جونگ اون" بايد ادامه يابد

 مخبر ويژه سازمان ملل در کره‌شمالي اعلام کرد، انتقادات مستقيم عليه کيم جونگ اون، چه از طريق فيلم‌هاي هاليوود و چه گزارش‌هاي بين‌المللي بايد تداوم يابد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، "مارزوکي داروسمن"، مخبر ويژه سازمان ملل در کره‌شمالي در اين‌باره ادامه داد: با اين حال جهان بايد همزمان فعالانه با رژيم کيم جونگ اون براي خارج کردن اين کشور از انزوا همکاري کند.

وي همچنين رويکرد خصمانه آمريکا نسبت به کره‌شمالي را "تاسف‌آور" توصيف کرد.

داروسمن در ادامه اظهاراتش درباره کره‌شمالي عنوان کرد: در يک تصوير کلي، بسياري از مسائل به چگونگي واکنش‌هاي آمريکا بستگي دارد. واکنش‌هاي شديد نسبت به کره‌شمالي مي‌تواند روند خارج کردن اين کشور از انزوا را متوقف کرده و يا به تاخير بياندازد؛ روندي که لازم‌الاجراست.

از زماني که سال گذشته يکي از کميسيون‌هاي تحقيقات سازمان ملل گزارشي منتشر کرد و طي آن خواستار ارجاع سران کره‌شمالي به دادگاه کيفري بين‌المللي به دليل جنايات عليه بشريت شد، عزم بي‌سابقه‌اي در تلاش براي متهم و محکوم شدن پيونگ‌يانگ ايجاد شده است.

پرونده اتهامات مربوط به جنايات بشري کره‌شمالي پس از تصويب در سه شوراي سازمان ملل به دادگاه کيفري بين‌المللي ارجاع شد و در دستور کار شوراي امنيت قرار گرفت. در همين حال اين اقدام با اعمال تحريم‌هاي جديد عليه پيونگ‌يانگ همزمان شد. واشنگتن، کره‌شمالي را به هک کردن شرکت فيلمسازي سوني پيکچرز که فيلم کيم جونگ اون را ساخته است، متهم کرده و تحريم‌هاي بيشتري را عليه آن تصويب و اعمال کرد؛ تحريم‌هايي که گفته مي‌شود حتي قرار است از اين هم بيشتر شوند.

وي در ادامه با اشاره به فيلم «مصاحبه» اظهار کرد: مورد توجه قرار دادن رهبري يک کشور و مسخره کردن آن، آن هم در حکومتي از نوع تماميت‌خواه که رهبري پاشنه آشيل اين نوع حکومت‌هاست، مساله جديدي است.

داروسمن افزود: اگر آنها مي‌خواهند سيستم خود را حفظ کنند، تنها راه موجود جدا نکردن خود از مجامع بين‌المللي و همکاري فعالانه با اين مجامع است.

با اين حال کره‌شمالي به شدت از ارجاع شخص کيم جونگ اون، به دادگاه کيفري بين‌المللي نگران است و اين نگراني عامل دعوت از داروسمن براي بازديد از اين کشور؛ پيشنهادي که وي تاکنون رد کرده است.

در گزارشي که کميسيون تحقيقات سازمان ملل سال گذشته منتشر کرد، جزئيات مجموعه‌اي از نقض حقوق بشر در کره‌شمالي طي دهه‌ها شامل زندانيان سياسي، اعدام‌ها، شکنجه، سرکوبگري و شست و شوي مغزي وجود داشته است.

اين گزارش طي روزهاي اخير پس از اعتراف يکي از شاهدان مبني بر عدم صداقت کامل ادعاهايش مجددا مورد بررسي قرار گرفته است.
*ايسنا