کد خبر: ۷۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۴۲

"کی‌روش" همه چیز را گفت!

 سرمربی ایران می گوید تا امروز به خاطر خیلی از دلایل سکوت کرده بود.
 
 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری که امروز در هتل محل اقامت تیم ملی در استرالیا برگزار شد گفت: «یک روز پس از شکست مقابل عراق باید توضیح بدهم که دقیقا کجا بودیم و امروز به کجا رسیدیم. من می خواهم کمی هم درباره آینده حرف بزنم. شما می دانید که من در ماه های قبل به خاطر دلایلی سکوت کرده بودم. من تمام تلاشم را کرده بودم تا به خاطر منافع ملی هر چیزی را به زبان نیاورم اما امروز فکر می کنم حالا که نتوانستیم به رویایی که داشتیم برسیم باید گزارشی از آنچه که انجام دادیم را به شما بگویم.»
 
کروش این را گفت و ادامه داد: «قبل از جام جهانی با وجود همه مشکلاتی که داشتیم قدم به قدم حرکت کردیم. ما هر اردویی را در یک جایی برگزار می کردیم. در نهایت عملکردی در جام جهانی داشتیم که خیلی ها راضی نبودند. البته بعضی ها هم کمتر رضایت داشتند. من خوشحالم که بعد از جام جهانی کفاشیان از من حمایت کرد. هواداران هم حمایت خوبی از من داشتند. با توجه به این که اکثر بازیکنان هم تمایل داشتند من در تیم ملی ایران بمانم با این تیم ادامه همکاری دادم.»
 
سرمربی تیم ملی با اشاره به اینکه توقع داشت پس از جام جهانی اوضاع بهتر شود ادامه داد: «به خاطر حمایت هایی که شد این رویا را داشتم که شرایط بهتر می شود اما متاسفانه همه چیز بدتر شد. ما دشواری های بدی را تجربه کردیم. هیچ حمایت مالی از ما نشد و این واقعیتی بود که ما با آن روبرو بودیم. ما کاری نمی توانستیم بکنیم و بازی ها هم یکی پس از دیگری لغو می شدند. ما بازی تدارکاتی نداشتیم و شما دیدید که من با ارتباطاتی که داشتم در اردوی پرتغال سه بازی دوستانه برگزار کردم. در اردوی آفریقای جنوبی هم این اتفاق افتاد. حتی تیم فلسطین که توافق کرده بود با ما بازی کند این توافق را برهم زد. امروز می‌خواهم خیلی شفاف صحبت کنم.»
 
کروش ادامه داد: «من همیشه سعی کرده ام که دور و برم را به خوبی نگاه کنم. آن زمان می‌بینم که مربیان زیادی در فوتبال ایران هستند که با همین نوع مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند اکثر مربیان ایران نسبت به امکانات فوتبال ایران مشکل دارند و با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند. در نتیجه همه ما با یک نوع مشکل مواجه هستیم برای همین همیشه به خودم می‌گویم چرا باید گله و شکایت می‌کردم بلکه باید واقعیات را بپذیرم. همیشه صحبت‌هایی که با بازیکنانم می‌کنم می‌خواهم با شما در میان بگذارم.قطر و امارات منابع بیشتری دارند اما این مطلب باید ما را قوی‌تر کند یا ضعیف‌تر یا باید به ما روحیه دهد یا روحیه ما را بگیرد؟ همیشه به بازیکنانم می‌گویم هیچ بهانه‌ای ندارید بلکه با مجموعه مشکلاتی که با آن روبرو هستیم باید آنها یک منبع انگیزه و چالش بزرگی باشد که ما را تبدیل به تیمی قدرتمند کند. شکی نداریم که آنهایی که در فوتبال ایران هستند تقریبا با این مشکلات روبرو هستند برای همین فکر می‌کنم وقتی همه ما افرادی هستیم که جزو یک خانواده در کنار هم هستیم باید دست در دست هم داده تا برای مشکلات فوتبال راه‌حلی پیدا کنیم.»
 
سرمربی تیم ملی با بیان اینکه همه به این تیم ملی افتخار می کنند ادامه داد: «بازیکنان من در سه بازی قبلی خودشان عملکرد خوبی داشتند. آنها حتی بازی خوبی مقابل عراق 10 نفره انجام دادند. متاسفانه باختیم اما آروزی ما این بود که برای هواداران مدال بیاوریم. به همین دلیل هیچ کس ناراحت تر از بازیکنان، کادر فنی و مردم نیست. متاسفانه تیم سومی که دیشب در حال بازی بود دست و بال ما را بست. بازی در دستان ما بود اما آنها زنجیر انداختند و ما را محاصره کردند. این واقعیت فوتبال است و فوتبال از آن برنده‌هاست. ما نتوانستیم مدال بیاوریم اما اینجا توانستیم یک مطلب بزرگ را به دست بیاوریم. فکر می‌کنم اینجا رسانه‌های استرالیا، هواداران و حتی مربیان تیم‌های دیگر به تیم ایران احترام گذاشتند و می‌گذارند.»
 
کروش در ادامه نشست خبری اش گفت: «من باید چند کلمه ای درباره باتجربه ها حرف بزنم. آنها الگوی خوبی از تعهد، از خودگذشتگی و شجاعت بودند و امروز در تیم ملی دیگر با داستان افرادی که به تیم ملی پشت می‌کنند مواجه نیستیم. کاپیتان من دیشب به رکورد 149 بازی ملی رسید که این یک عدد و دستاورد فوق‌العاده است البته عدد و رقم مهم نیست بلکه الگویی که او از خود به جای گذاشت مهم است. الگویی برای بازیکنان جدید جوان است.»
*خبرآنلاین